Julia Osendarp
Julia Osendarp Televisie 12 nov 2021
Leestijd: 2 minuten

Paul de Leeuw ‘op z’n best’ in Busje komt Zo: ‘Ontroerend’ en ‘dolkomisch’

Presentator Paul de Leeuw maakt zichzelf populair met zijn nieuwe NPO-programma Busje komt Zo. Zijn format zit enorm in een kijkcijferlift. Kijkers twitteren over een „lach en een traan” en De Leeuw blijkt weer ouderwets op zijn plek bij de publieke omroep.

Acteur Hans Kesting, die al eerder bij Ranking The Stars een goede match bleek met de Leeuw, doet de voice-over. Mensen kunnen De Leeuw mailen of hij met zijn busje bij hen langskomt. Zo reist het komische duo het hele land door voor de meest bijzondere, emotionele, grappige en creatieve verzoeken.

Stijgende kijkcijfers voor Paul de Leeuw z’n Busje komt zo

Gisteren was de tweede aflevering van het programma. Een comeback van De Leeuw, noemen twitteraars het. De eerste aflevering van het programma moest nog even ‘warmdraaien’, maar de uitzending van gisteren steeg in de ranglijst. 951.000 kijkers ploften neer op de bank om de kapriolen van De Leeuw te aanschouwen.

De Leeuw blijkt zijn humoristische en chaotische aanpak niet verloren. In de aflevering komt onder meer de 13-jarige Tim uit Kapelle voorbij, die stopt met zijn rollen als kindermusicalster en met „pensioen” gaat. Maar de kijker ziet ook juffrouw Mieke uit ‘s-Gravenzande die de hysterische De Leeuw voor de klas zet. Ook spendeert de presentator tijd met alpacas Mart en Michiel uit de Rijp. En gaat hij langs bij de 14-jarige Maxime uit Hoofddorp, die de ziekte leukemie heeft. Vooral dat laatste verhaal maakt indruk op veel kijkers en De Leeuw zelf. Die het niet droog weet te houden.

Paul de Leeuw terug bij NPO

Kijkers spreken op Twitter vol lof over het programma. „Tranen”, „wat een heerlijk programma” en „een lach en een traan”, klinken de reacties. Het ‘avondje voor de buis’-gehalte bijkt hoog bij Busje komt zo en kijkers zakken graag onderuit voor het programma.

https://twitter.com/Lvdm1961/status/1458902929138667528

De Leeuw was een tijdje weg bij de NPO en maakte een overstap naar RTL. Maar toch blijken amusementprogramma’s bij de publieke omroep zijn ding. Eerder vertelde de presentator in de VARAgids dat de commerciële omroep voor hem niet de geschikte werkplek was. „Geld maakt niet gelukkig”, vertelde hij.

Wil je de hele aflevering van Busje komt zo bekijken? De uitzending van gisteravond vind je hier

Chateau Meiland lijkt uur durende commercial: ‘Sjaals, boeken, Sinterklaasfilm, de winkel…’

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.