Kijkers verkiezen luchtige talkshow Johnny de Mol boven Khalid & Sophie
Naar de eerste aflevering van de nieuwe SBS6-talkshow van Johnny de Mol keken gisteravond 423.000 mensen, meldt Stichting KijkOnderzoek (SKO). Hiermee trok hij meer kijkers dan de uitzending van Khalid & Sophie op dezelfde avond, dat waren er 352.000.
Het talkshowdebuut van de Mol, HLF8, werd wel door minder mensen bekeken dan de eerste aflevering van Khalid & Sophie. De nieuwe talkshow ging vorige week van start met 560.000 kijkers. De ‘hoge’ kijkcijfers van HLF8 zouden kunnen liggen aan het feit dat het een nieuw programma is. Ook zaten er niet de minste gasten, zo schoof Davina Michelle bijvoorbeeld aan. Of deze kijkcijfers standhouden, valt nog te bezien.
HLF8 versus Khalid & Sophie
Elke werkdag om 19.30 uur verwelkomt de Mol zijn gasten aan tafel midden in het decor van een gezellig café, inclusief bar en barmeisje. Gisteravond was dit onder meer presentator Henny Huisman, die zijn nieuwe boek kwam promoten. Remy Bonjasky vertelde wat over Badr Hari, en Davina Michelle werd geïnterviewd over haar optreden tijdens de Dutch Grand Prix, waar zij een veelbesproken uitspraak deed. Daarnaast zorgden Charly Luske, Jeroen van der Boom en Bente Fokkens aan het eind van het programma voor wat muzikaal entertainment.
Kritische kijkers lieten op Twitter weten wat zij van de eerste aflevering vonden:
https://twitter.com/TwitHeBo/status/1434968294046437376
Ik zag het een paar minuten, veel lachen en plezier en feel-good, beetje ski-hutsfeertje, wegwezen dus… Veel te gezellig. #hlf8
— Robert020🍋🍋 (@Stokstaartje020) September 6, 2021
Wat een gezelligheid op #HLF8 bij @SBS6. En wat doet Johnny de Mol dat presenteren toch lekker natuurlijk.
— Myriam Teklenburg (@myrke) September 6, 2021
Bij het BNN programma Khalid&Sophie wordt aandacht besteed aan maatschappelijke thema’s. Khalid Kasem en Sophie Hilbrand presenteren het programma afwisselend, waarbij ze actuele gasten ontvangen. Tegenover de insteek van HLF8 is het dus wat minder luchtig en „gezellig”, zoals veel twitteraars het noemen.
Tijdens de eerste aflevering van de dagelijkse talkshow werd het ze als de ‘vervanger‘ van De Vooravond al meteen niet makkelijk gemaakt. Kijkers konden het eigenlijk alleen maar hebben over het gemis van Fidan Ekiz, een van de presentatoren. Vergelijk je de kijkcijfers met elkaar, dan is er ook een behoorlijk verschil: toen De Vooravond na een break weer terugkeerde met een nieuw seizoen, in februari dit jaar, keken er 1,2 miljoen mensen.
Meesten kijkers van de avond
Met 1,56 miljoen kijkers was gisteravond het NOS Journaal van 20.00 op NPO1 het best bekeken programma. Hierna volgde Radar en Denkend aan Holland op dezelfde zender (beide 1,03 miljoen), Chateau Meiland op SBS6 (1,01 miljoen) en Kopen Zonder Kijken op RTL4 met 981.000 kijkers.
Door het ongewone warme nazomerweer waren er minder televisiekijkers.
Wil je HLF8 terugkijken? Dat kan hier.