FEBO komt met exclusieve lijn festivalkleding
Een Nederlandser fenomeen bestaat er eigenlijk niet; de snackmuur van de FEBO. Wie heeft er nou niet ooit na een avondje stappen een frikandel, een kroket of een kaassouflee uit de frituurmuur getoverd? Het leverde de FEBO in de jaren een ware cultstatus op, vooral onder uitgaanspubliek. En om de fans tegemoet te komen, lanceren zij dinsdagmiddag een kledinglijn.
Frituurfans
Dit is niet de eerste keer dat de FEBO kleding verkoopt. De knalrode festivalslippers die vorig jaar augustus werden aangeboden, waren in een mum van tijd uitverkocht. Er ontstond een heuse run op het snackschoeisel; dit ging zelfs zo ver dat er via Marktplaats bedragen van 175 euro op werd geboden.
Directeur Dennis de Borst laat aan Het Parool weten de ‘pro-snackers‘ die vorig jaar hebben misgegrepen graag tegemoet te willen komen met deze tweede kans. De lijn bestaat uit t-shirts en fannypacks en deze artikelen zijn vanaf dinsdagmiddag om 12.00 verkrijgbaar in de webshop.
Ode aan de snackmuur
Onder de fans zitten niet de minsten. Rapper Donnie maakt er bijvoorbeeld geen geheim van een groot liefhebber te zijn van de gefrituurde lekkernijen van de FEBO. Tijdens zijn optreden op Pinkpop droeg hij een FEBO-fannypack om zijn schouder. Eerder liet hij al weten dat de FEBO eigenlijk een kerk zou moeten zijn en dat de snacks een belangrijk onderdeel vormen van het dieet van de 24-jarige rapper uit Amsterdam. Ook tatoeëerder Dikke Dennis liet zich fotograferen door de FEBO.
De lijn bestaat uit t-shirts in de kleuren rood, grijs en wit. Ook de knalrode fannypack, om je snacks tijdens het stappen in te bewaren, zal in beperkte aantallen verkrijgbaar zijn.
UPDATE 12.54: De webshop waar de verkoop van de snack-artikelen inmiddels op is gestart, raakte overbelast bij de lancering wegens de massale interesse van de frituurfans. Geïnteresseerden krijgen een foutmelding te zien wanneer zij hun aankoop willen voldoen.