YouTube gaat de strijd met Netflix aan
YouTube staat vooral bekend om de video’s die gebruikers massaal uploaden, maar het sociale medium wil zich meer gaan focussen op het uitbrengen van eigen content. Deze zullen voornamelijk gestreamd worden via YouTube Premium.
In de Verenigde Staten en Zuid-Korea was dit al een tijdje aan de gang. Nu wil het gaan uitbreiden naar Frankrijk, Duitsland, Japan en Mexico. „We richten ons op markten waarvan we denken dat er veel potentiële nieuwe abonnees wonen", aldus Susanne Daniels, hoofd van de afdeling Original Content, bij de presentatie.
Fruit Ninja Frenzy Force
YouTube wil zowel series, documentaires als talkshows uitbrengen. Het allereerste dat uitgebracht werd, was de kinderserie Fruit Ninja Frenzy Force. Maar dat lijkt voorlopig ook een van de laatste te zijn geweest. „We zijn nu echter niet bezig met nieuwe kinderseries, omdat we daar geen nieuwe abonnees door krijgen.” Daniels hoopt spoedig meer uitleg te geven over hoe de content precies ingevuld gaat worden.
Overigens zal niet alle content op het Premium-gedeelte komen. Een deel verschijnt op het open voor iedereen te bekijken deel van de site.