Redactie Metro
Redactie Metro Tech 11 dec 2017
Leestijd: 1 minuut

Reis plannen? Routeplanner 9292 kampt met problemen

Misschien merkte je zondagavond al dat routeplanner 9292 het moeilijk had, maandagochtend liggen de app en de site helemaal op hun gat.

Veel mensen hebben last van de storing, getuige het aantal meldingen op allestoringen.nl. Als je je reis via de app probeert te plannen, blijft deze maar laden. Ga je naar de site, dan krijg je direct een foutmelding te zien. Ze zijn bij 9292 zelf ook op de hoogte van de storing en doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen.

Code oranje

De services van 9292 worden door veel reizigers gebruikt. Er zit echter nu even niets anders op dan gebruik te maken van andere online routeplanners. Die van de NS doet het in ieder geval wel.

Vanwege het winterse weer maandag zijn er in het openbaar vervoer aangepaste dienstregelingen. Rijkswaterstaat heeft mensen geadviseerd om waar mogelijk vanuit huis te werken, vanwege problemen op de weg.

Mocht het je online niet lukken om je reis te plannen, dan kun je natuurlijk ook gewoon (ouderwets) de telefoon pakken. De klantenservice van 9292 is hierop wel bereikbaar, net als op Facebook en Twitter.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.