Londense metro weert pantymerk wegens ‘te sexy rug’
‘I’m bringing sexy back’, zong Justin Timberlake al eens. Maar pantymerk Heist nam die songtekst iets te serieus, vond het Londense metrobedrijf TFL. Hun campagne werd door TFL in de ban gedaan. Reden: de blote ruggen van de vrouwen op de posters zouden te sexy zijn.
Op Instagram wijdt Heist drie posts aan het voorval. Op de eerste foto is het oorspronkelijke campagnebeeld te zien, waarop een vrouw van de achterkant is gefotografeerd met enkel een panty aan. “We maakten dus onze eerste publieke advertentiecampagne voor de Londense metro”, schrijft Heist bij de foto.”
Op de tweede foto staat het statement van het bedrijf: „Overtly sexual”. „Maar er werd ons verteld dat het ‘openlijk’ seksueel was. Ja, een vrouwelijke rug is kennelijk te aanstootgevend om publiekelijk bekeken te worden.”
De oplossing van Heist is in de derde post te zien. Het bedrijf shopte een bandeau over het lichaam, waardoor het campagnebeeld niet meer als aanstootgevend werd gezien.
Seksimse
Op Instagram krijgt het merk veel bijval van mensen die het duidelijk niet met het statement van de Londense underground eens zijn. „Wat nou als dit een mannenrug was?” vraagt een gebruiker zich bijvoorbeeld af. Een ander spreekt zelfs van „schreeuwerig seksisme”. „Kijk naar de advertenties van Calvin Klein met openlijk seksuele topless mannen in enkel een broek.”