Voor de Gay Pride: van roze frietsaus tot sushimenus
Vanaf vandaag is het eindelijk weer feest in Amsterdam: de Pride Week begint weer! Zaterdag wordt er afgetrapt met de Pride Walk en PridePark en er wordt natuurlijk geëindigd met de inmiddels legendarische Canal Parade. Voor ondernemingen in Amsterdam natuurlijk dé tijd voor een leuke promotiestunt. We zochten de leukste voor je op.
Roze frietsaus
De stations in Amsterdam krioelen de komende tijd van mensen uit de LHBTQAI+-community en mensen die willen laten zien hoe belangrijk gelijkheid is. Dus, dacht dé frietbar van de NS-stations: waarom geen roze frietsaus? ,,Op één van onze drukste dagen van het jaar kleurt de hele hoofdstad roze, dus waarom zouden we niet lekker meedoen?”, vertelt Cityguy en Smullers-marketeer Roger Bloem. En zeg nou zelf: wat is er lekkerder na een paar drankjes dan een bak friet?
Regenboogsushi
Liever aan de sushi voor of na het feesten? ELLE, Glamour, L’Homo en Vogue hebben samen met SushiSamba een Pride Menu ontwikkeld. De samenwerking moet een weerspiegeling zijn van de stijl van de bladen en de wereldwijd bekende Amsterdamse viering. Als je tussen 30 juli en 5 augustus aanschuift, kun je genieten van het menu. Eetbare kunst, noemen ze het.
Dare to love cocktail
Cocktailbar PRIK in de Spuistraat heeft samen met modeontwerpster Fabienne Chapot een speciale cocktail ontwikkeld om de liefde te vieren. Samen met het modemerk moet dat natuurlijk wel in stijl. Chapot lanceert daarom de Dare to Love-collectie. Ook Chapot ziet dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om te mogen houden van wie je wil. Met de collectie hoopt ze dat iedereen op wil staan voor hen die nog niet vrijuit lief kunnen hebben. En mocht je vooroordelen hebben, dan vraagt Chapot je verder te kijken dan je eigen overtuigingen.
Nog meer in stijl
Net als vorig jaar, zorgt ook kledingmerk Levi’s voor een mooie collectie. Met Christina Curry lanceerde het merk al een drietal thsirts. Daarnaast zijn er nog meer shirts, onderbroeken, caps en andere accessoires. Mocht je twijfelen of je nog in stijl wil: de opbrengst van de kleding gaat volledig naar de Harvey Milk Foundation en Stonewall Community Foundation, beide stichtingen die zich inzetten voor de LHBTQAI+-gemeenschap.