Iris Hermans
Iris Hermans Lifestyle 31 aug 2020
Leestijd: 2 minuten

Lucht van Zeeman overal uitverkocht: ‘Best lekker, hoor’ tot ‘Hele huis ruikt…’

Het luchtje dat Zeeman vorige week lanceerde, gaat als een malle. Ook op social media.

https://twitter.com/SandervanBetten/status/1299805292243357696

Tienduizenden flesjes ‘Lucht’ vlogen afgelopen zaterdag over de toonbank van de Nederlandse winkelketen Zeeman. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum ‘zonder verleiding’ à 4,99 per flesje bleek een grote hit. Lucht was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht.

‘Zonder schmuck’

Op social media wordt blij geposeerd met het doorzichtige flesje. Onder andere door ‘Stadsbemoeial’ uit Rotterdam. „Flesje lucht zonder schmuck! In een dag uitverkocht, maar Mieke was zo lief op pad te gaan en de laatste flessen te scoren!!”

Vijf keer douchen

Al zijn niet alle parfumspuiters even enthousiast. „Na vijf keer douchen is de lucht van Zeeman nog niet weg”, schrijft iemand. „Het hele huis ruikt er naar.” Er wordt ad rem op gereageerd. „Gaat wel lekker lang mee dus.” Iemand anders vergelijkt het met een goedkope variant van een bekend parfum en wil het nog niet eens op z’n toilet, maar is wel te spreken over de andere geur. „Toch wel knap gemaakt voor dat geld!”

Zeeman op Marktplaats

Lucht is er ook op Marktplaats. Daar worden de flesjes inmiddels voor soms wel 58 euro aangeboden. Zeeman waarschuwt hier niet op in te gaan. „Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden”, zegt Caroline van Turennout, marketingmanager Zeeman. „Dan heb je de campagne echt niet begrepen”, reageert een Twitteraar op de Marktplaats-aanbieders.

Foto van Marktplaats waar Lucht wordt aangeboden
Lucht op Marktplaats: bijna net zo duur als Armani.

Hoge prijzen

In een parfumerie, of op een parfumwebsite, is 58 euro aftikken, of veel meer, voor een klein flesje met een bekende geur erin, de normaalste zaak van de wereld.

Bij Zeeman verbaasde men zich al langer over de hoge prijzen die worden betaald. „Want waar betaal je dan precies voor?”, vroeg de keten zich af. Om daar achter te komen, ontwikkelde Zeeman, met behulp van parfumeurs, twee eigen eau de parfums. In een eenvoudig, franjeloos flesje en „zonder betoverende reclamefilm”, zo verklaart Zeeman onder meer de lage prijs.

Vanaf eind volgende week is het geurtje weer te verkrijgen in de winkels en op hun website is vanmiddag weer extra voorraad beschikbaar.

Lees hier over Jan Zeeman die eerder dit jaar overleed na ‘prachtig ondernemend leven’

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.