Lacoste vervangt krokodil door bedreigde diersoort
Een Lacoste-polo zonder de befaamde krokodil op de borst? Dan moet het wel een nepper zijn! Toch niet, het kledingmerk kiest op een aantal limited edition-polo’s voor een ander dier.
Met de Save our Species-campagne vraagt het Franse label aandacht voor bedreigde diersoorten, weet Adweek. Lacoste zet daarom deze dieren in de schijnwerper, op de plek waar normaal gesproken de krokodil staat.
Neushoorn in plaats van krokofil
Lacoste heeft een beperkte oplage polo’s – om precies te zijn 1,775 – geproduceerd met daarop in het groen verschillende dieren. Liefhebbers kunnen shirts bemachtigen met bijvoorbeeld een neushoorn, een leguaan en een schildpad.
Lacoste werkt voor deze campagne samen met de International Union for Conservation of Nature (IUCN) en BETC Paris.
De krokodil staat normaal gesproken op de borst van de Lacoste-polo’s als een eerbetoon aan oprichter René Lacoste, die op de tennisbaan ook wel ‘de krokodil’ werd genoemd.