Bregje Simons
Bregje Simons Lifestyle 19 jan 2018
Leestijd: 1 minuut

Model met hoofddoek gezicht van campagne L’Oréal

Het gezicht van een nieuwe campagne van cosmeticamerk L’Oréal is anders dan we gewend zijn, en dat is dan ook precies de bedoeling! Het model dat haarverzorgingsproducten promoot, draagt namelijk een hoofddoek; een opvallend statement voor diversiteit van L’Oréal.

We hebben het dan over Amena Khan, een bekende beautyblogger uit Groot-Britannië. Ze is bekend vanwege haar filmpjes en foto’s over verzorgingsproducten en heeft bijna 600.000 volgers op Instagram.

https://www.instagram.com/p/BeDz1eOH3Vt/

Verborgen haardos

Het model is een van de gezichten die de Elvive Nutri-Gloss promoot, dat is een beautylijn voor beschadigd haar. ,,De kernboodschap van de campagne is dat je om je haar geeft. En je geeft ook om je haar als je dat niet aan de buitenwereld laat zien”, is haar boodschap. ,,Ook onder een hoofddoek kun je mooi haar hebben. Ik doe niets liever dan mijn haar stylen en het verzorgen met producten.”

Khan is niet onbekend in het cosmeticawereldje en weet waar ze over praat. Ze is medeoprichter van het cosmeticabedrijf Ardere Cosmetics en daarnaast is ze de ontwerper van haar eigen hoofddoekenlijn.

Hoofddoek hoeft geen obstakel te vormen

Khan is het eerste model dat met hoofddoek opduikt in reclame voor haarverzorging. Ze vindt de keuze van het beautymerk om te kiezen voor iemand met een hoofddoek een krachtig signaal, voor zowel een ieder zonder hoofddoek als de meiden die ook een hoofddoek dragen. ,,Ik had vroeger niemand om naar op te kijken. Door voor vrouwen met een hoofddoek te kiezen, krijgen jonge moslimmeisjes wel te zien dat een hoofddoek geen obstakel hoeft te vormen.’’

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.