Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 11 feb 2015
Leestijd: 3 minuten

Sylvie Meis wil geen onrealistisch beeld scheppen

Sylvie Meis presenteerde gisteren in Berlijn haar tweede Swimwear Collection voor Hunkemöller. MetroMode.nl was erbij.

Het is je tweede collectie; wat is er nieuw?
We hebben voortgeborduurd op het bohemian thema dat we vorig jaar hadden. Dat is typisch Sylvie; iedereen die mij kent, weet dat ik ’s zomers van een Ibizalook houd. Wat nieuw is, is het junglefevergedeelte en de kleur aubergine. Ik probeer elke keer dingen van mezelf, herkenbare dingen, erin te stoppen. Dat mensen het terugzien en weten: kijk, dit vindt Sylvie dus mooi.

Je bent sinds 2012 werkzaam voor Hunkemöller en ook je Duitse tv-werk loopt al jaren. Hoe blijf je vernieuwen?
Continuïteit is iets wat in showbiz niet zo vaak voorkomt en daarom ben ik er trots op dat het mij wel lukt. In deze wereld waarin alles zo snel gaat en iedereen zo snel vervangen wordt, is dat iets heel belangrijks. Het is juist de kunst om continu te blijven presteren met grote projecten. Ik heb een leven waarin alles vrij snel gaat, dus saai wordt het sowieso niet snel. Als persoon ontwikkel je jezelf ook en dat is dan weer dat nieuwe gedeelte van jezelf dat je in dingen kunt leggen waardoor je weer een andere kant van jezelf kunt laten zien.

Lees ook: Een ode aan Alexander McQueen, die vijf jaar geleden zelfmoord pleegde

Ben je niet bang op de automatische piloot te gaan handelen?
Het zit in mijn karakter om scherp te blijven. Ik ben iemand die heel precies en perfectionistisch is. Ik hou van mode, dus dan houd je je er sowieso mee bezig. Ik heb met de collectie nog geen moment gehad dat ik dacht: ik weet het even niet meer, waar moet het heen?

Bij campagnes als deze en überhaupt in de modewereld, is photoshop het toverwoord. Hoe sta jij daar tegenover?
Er wordt wat aan kleur gedaan. Maar er worden ook filmpjes gemaakt en ik kan je vertellen: die worden niét gephotoshopt. Hunkemöller heeft ook niet de gewoonte mij veel dunner te maken. Zij willen ook dat dat beeld klopt en dat ik een realistische vrouw ben met wie andere vrouwen zich kunnen identificeren. Ik probeer geen onrealistisch beeld te scheppen door te vragen of ze me een meter langer kunnen maken. Ik ben klein, ik ben niet super-, superdun. Ik ben blij met hoe ik ben: fit en atletisch. Zo wil ik het ook laten zien.

In de commercial zien we je met model Kay Nambiar. Meteen werd hij bestempeld als je nieuwe potentiële vriend. Was dat zo?
Ik heb het helemaal niet gelezen. We hebben hem gecast omdat hij een geweldige uitstraling heeft. Weet je wat leuk is? Dat ik nu ook de kans krijg om te acteren in zo’n tv-commercial. Het thema is dat vriendengevoel, een unforgettable summer. Nou, een unforgettable summer heb je niet in je eentje.

Lees ook: Zara stopt definitief met angorawol

Vind je het niet vervelend dat iedere man die bij je wordt gezien, direct tot lover wordt gebombardeerd?
Ík weet dat het geacteerd is, Kay weet dat, het team weet het en ik weet dat de pers een manier probeert te vinden om over mij te schrijven. Maar het gaat gewoon om een mooi beeld en ik weet inmiddels hoe ermee om te gaan als het wordt omgedraaid.

Je vindt het leuk om te acteren. Heb je Hollywood-ambities?
Hollywood? Dat weet ik niet. Eén van mijn doelen is absoluut verder gaan met acteren. Er lopen… dingen. Ik vlieg volgende week naar Los Angeles voor wat meetings en de Oscars. Dat is leuk en speciaal ook dat ik daar Duitsland mag vertegenwoordigen.

Toen we je in oktober spraken, vertelde je in een rustige fase in je leven te zitten en gelukkig te zijn. Hoe is dat nu?
Hetzelfde. Ik ben heel gelukkig… ik ben onwijs gelukkig!

Lees ook: Eigen personeel in bikini voor swimwearcollectie

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.