Lizzen to me
Kijk eens om je heen en je zult zien dat je midden in het leven staat; Maar hoe ben je daar terecht gekomen?;
Waar kwam je vandaan?;
En hoe komt het dat je nu bent zoals je bent?
Het antwoord vind je vast en zeker op google; ik zal niet de enige zijn die op google quotes opzoekt over een bepaalde fase in mijn leven.
Quotes zijn levenslessen waar je tegenwoordig mee dood gegooid word vooral op social media.
Ben je opzoek naar een leuk terrasje struikel je ineens over een quote op een krijtbord;
Loop je in het ziekenhuis de trap op staat er groot op de muur dat je al 10 calorieën hebt verbrand; en bij een beddenzaak staat groot op het raam:’ I’m great in bed. I can sleep for days’.
Daar ben je dan in het land van quotes, hoe gezonder hoe beter en hoe diepzinniger hoe leuker.
Want kom op… wie wilt er nu nog die komkommers uit zijn oren halen nu we weten dat als je niet naar je hart luistert je pas echt doof bent.
Als je beste vriendin zegt dat ze weinig te doen heeft vandaag beantwoord je dat uiteraard met de vraag: ’zei je nou WIJN?’ Want ik zeg altijd chardonnay en dan krijg ik er twee, dat is ook de reden dat ik geen sauvignon blanc drink.
Of het grapje over een fles Moët daar ‘moet’ natuurlijk op gedronken worden.
Hierdoor bedenk ik mij dat de fles ‘cava copa sabia’ van de Hema eigenlijk nooit zo in trek was totdat er de tekst op verscheen: ’Celebrate special moments with people you love.’ Je kunt wel zeggen dat hema geweldig inspeelt op de behoefte van mensen of nou ja eigenlijk.. vrouwen.
Want het is natuurlijk niet voor niets dat Amstel en Heineken geen quotes op zijn bierflesjes heeft staan. En buiten dat je een biertje met je maten moet drinken lijken mannen over het algemeen minder behoefte aan quotes te hebben.
Om terug te komen op het begin van mijn column.
Kijk eens om je heen en je zult zien dat je midden in het leven staat en de vragen:
Maar hoe ben je daar terecht gekomen?;
Waar kwam je vandaan?; En hoe komt het dat je nu bent zoals je bent?
Ik heb even gegoogled en vond dit:’ Het maakt niet uit wat de vraag is het antwoord is altijd chocolade’.