PC Winkel

Karel Kraakman 9 jun 2017

Voor mijn PC’s, laptops e.d. heb ik iemand in de buurt. Een oud Philips medewerker. Laten we hem mister X noemen. Het bevalt mij daar prima. Met welke (PC) problemen ik daar ook aankom ? Ik word er 100% echt ALTIJD !!! Perfect geholpen. Op elk terrein goed, van het technische deel tot en met de financiële kant (je moet er natuurlijk cash contant betalen). Meestal is m’n probleem ook opgelost als ik zijn zaak weer verlaat. Ook best belangrijk.

Belangrijkste vind ik dat ik, op het moment dat ik er binnenloop, krijg wat ik wil. Ik wandel er als het ware een PC-Paradijs binnen. Het kan niet beter en ik heb het in mijn leven ook nog nooit zo goed meegemaakt. Het enige minpunt, nuja, àls je dat een minpunt vindt ? Dat is, zo snel ik bij hem naar binnenstap, ik eerst aan de koffie moet. Dat kost tijd. Voordat we echt ter zake komen is er minimaal een klein uur voorbij. Hij zegt gewoon: ‘De tijd van druk maken- en mij op laten jagen, die is voorbij’. Dat werkt altijd wat op de lachspieren, maar goed.

Wie schetst mijn schrik en verbazing dat ik bij m’n laatste bezoek voor een dichte deur sta. Een bord op de deur met een opschrift wat neerkomt op: ‘Ik kap d’r mee en ik schei er mee uit’. Nu ben ik aangewezen op de gewone reguliere zaak. Nou, en dan weet je het wel.

Nu dus aangewezen op zo’n traditionele reguliere zaak, loopt het dus direct ook al fout. Ik heb een adapter voor een bepaalde laptop nodig. Nee, geen standaard, maar een bijzondere. Kost me 24 Euro, zegt de medewerker achter de toonbank. ‘Maar’, voegt ie toe. ‘We moeten hem bestellen. Deze hebben we niet op voorraad’. Alternatief kost me meer dan het dubbele, en uiteraard hebben ze die duurdere wel op voorraad, kunt u begrijpen.

Ik bestel die van 24 Euro. Paar dagen wachten kan wel. De adapter zou op woensdag binnen zijn. Nu heb ik zo m’n levenservaring, en denk, ‘Kom, ik stap vrijdags binnen. Geef ik ze twee dagen extra. Dan moet het lukken’.
Kom ik dus vrijdags binnen. Succes verzekerd, denk je dan. Maar helaas.

‘Adapter is woensdag besteld’, zegt ie. ‘Is nog niet binnen’. Ik vraag hem hoe dat nu nog duren gaat dan. Hij weet het niet. Hij kan nu vandaag per Post.NL binnenkomen, maar het kan ook nog volgende week worden.

Nuja, wat moet je ? Je hebt geen keuze. Chaggo verlaat ik de zaak. Kijk, en dat had ik nu dus nooit bij die mister X. En hét werkelijke punt in dit verhaal is, dat ik geen uitzonderlijk verhaal neerzet…
Geen wonder dat mensen dus liever via internet zaken doen.