NS Bedankt!

Gillian Amber de Zwart 4 nov 2016

Lieve Lieve lieve NS,

Dit is een berichtje om u te bedanken. Bedanken voor het altijd op tijd zijn. Bedanken voor de soepele overstappen van 3 minuten of een half uur wachten. Bedankt voor de altijd werkende deuren die altijd opengaan. Bedankt voor een overvolle 2e klas, maar uitgestorven 1e klas. Bedankt voor het weg rijden voor onze neuzen. Bedankt dat u ons grootste vervoersnetwerk bent door heel Nederland. Bedankt!

Als studente die elke dag op en neer moet met de trein is het geen pleziertje wanneer bovenstaande dingen niet soepel gebeuren. Om beter te zeggen het is nogal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend! Het is de laatste druppel op een normale doordeweekse dag die NS de boosdoener maakt. De werkdruk, prestatiedruk en privé druk maakt het voor de doorsnee student onmogelijk om geen stress te ervaren.
En dan is daar de NS die het leven van de student wil verlichten, de student
vervoeren naar zijn bestemming; simpel, doelgericht, van A naar B(estemming).
Maar ook het leven van de student wil verlichten door Wifi in de treinen te maken, met korting laten reizen maar voornamelijk het ‘Studentenreisproduct’. Een
verademing voor elke student. Kunnen gaan en staan waar je wilt. Naar elke plek in
Nederland kunnen reizen wanneer je wilt. Daar moeten we dankbaar voor zijn. Voor een stukje ‘gratis’ vrijheid.

Dus aan alle studenten die niet ontkomen aan de dagelijkse irritaties van de NS, vergeef de NS en kijk nog even naar het plakje goud (je studentenreisproduct) in je handen en wees dankbaar!

(Geschreven in de trein waarvan de deuren niet opende. In de trein die ook in fik stond. En de trein die mij liet stranden op onbekende bestemming, die de daarop volgende trein die ik nodig had vertraging gaf.)

BEDANKT!