First Class Oplichting
Ook zo moe van al die Providers die bergen beloven. Rekeningen die niet kloppen, slechte verbindingen, beloftes maken over snelheden of pakketten om gek van te worden. Zodra er iets speelt moet de klantenservice gebeld worden en dan begint de ellende. "Er volgt nu een kort keuze menu" … is het eerste dat je te horen krijgt. Na de keuze dien je jouw klantennummer bij de hand te houden. Want in deze digitale tijdperk is het wel erg moeilijk iets op te zoeken. Vervolgens mag je wachten, soms met de melding van het aantal voor u, een muziekje of een stemmetje die aangeeft "nog eventjes geduld" te hebben. Ha eindelijk iemand aan de lijn. Als je geluk hebt wordt je meteen geholpen, maar in de meeste gevallen word je weer doorverbonden. En daar gaan we weer "nog eventjes geduld u wordt zo te woord gestaan". De irritatie van menige klant begint langzaam op te lopen. He, we worden verder geholpen. "Aah nee; dan dient u toch echt met onze klachtenservice te praten". En ja hoor, daar gaan we weer. Meer geduld gevraagd, maar de ketel begint te koken. Voor een ieder hoop ik dat je tot een oplossing kunt komen, maar voor diegene die minder geluk hebben staat een troosteloze boodschap aan het einde. Je bent minimaal een half uur verder en niets opgeschoten. Nu mag de ellende beginnen van, jawel, de brief schrijven. Want een klacht dient opgestuurd te worden en kan niet via de mail. Och ja, er was iets met digitaal tijdperk. Wat mij dan ook verbaasd is dat er ieder jaar beslist wordt wie de beste klantenservice heeft. Hoe kan dit nu berekend worden als je dagelijks al die klachten voorbij ziet komen. Volgens kan er helemaal geen winnaar zijn in dit geheel en zijn wij, de klanten, gewoon de verliezers. Zolang het toegelaten wordt dat dit de standaard is, zullen we het nog heel zwaar krijgen. "Hoeveel wachtende waren er ook alweer"?