Beste V&D klant, dank voor uw begrip

NielsHagen 4 jan 2016

Beste V&D klant,

dank voor uw begrip. Dank voor uw begrip, ondanks dat u getroffen wordt door de goedkeuring op onze aanvraag van uitstel van betaling. Geen cadeaubonnen inleveren, uw kerstcadeau’s niet om ruilen. Wij zouden het graag doen zoals u van ons gewend bent. Maar vanwege deze situatie kunnen ook wij u nu even niet van dienst zijn zoals u van ons mag verwachten.

En dat doen pijn. Ondanks het begrip zijn er ook veel negatieve reacties. Kan ik niet wat extra van de prijs af doen? Wanneer begint de uitverkoop? Kan ik die spullen niet gratis meekrijgen? Of ik al aan het solliciteren ben. Tel daarbij op de betogen waarom V&D geen bestaansrecht heeft. Dat wij ons zelf uit de markt hebben weten te prijzen. Onze collecties niet langer actueel zijn. Het vizier al jaren niet gericht hebben op wie nu eigenlijk onze klant is.

Pijn heb ik, omdat al die negatieve reacties terecht zijn. Als klant zijnde zou ik dezelfde vragen hebben. Als medewerker zie ik dat critici goed in beeld hebben waarom wij het als V&D op dit moment niet redden. Net als zij geven ook wij al lange tijd aan waar het aan schort. Proberen zo duidelijk te maken dat het roer om moet.

Pijn voel ik ook, omdat ik besef dat we al enige tijd keihard met al die kritieken bezig zijn. We zetten aan alle kanten de zeilen bij. Hebben zo het afgelopen jaar veel aan onze kosten kunnen doen. En zijn daarnaast nieuwe collecties aan het ontwikkelen die hun geld wel waard zijn. We hebben echter tijd nodig voordat die in de winkel liggen. Een nieuwe collectie is er niet met een knip van de vingers.

Maar de pijn komt nu vooral voort uit de onzekerheid die we hebben of wij die plannen nog kunnen realiseren. Omdat onzeker is wat er met V&D gaat gebeuren. Krijgen al die mooie ideeën wel een uitvoering? Is er nog iemand die in ons gelooft?

Daarom, dank voor uw begrip. Omdat dat de pijn een beetje wegneemt. Ons nog een klein beetje hoop biedt dat er mensen zijn die wel in ons geloven. En die in ieder geval begrip hebben voor onze situatie en en ons daarom een hart onder de riem steken. U hoop ik ook volgend jaar in onze winkels te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Niels Hagen