KPN altijd dichtbij

Thomas de Wijkerslooth 25 dec 2015

Lieve KPN,

Drie weken geleden belde ik jullie voor het eerst vanwege storingen in mijn huis tijdens mobiel bellen. Dat de verbinding tíjdens een gesprek wordt verbroken is nogal vervelend in verband met mijn werk in de gezondheidszorg. Jullie merkten zelf ook dat ik last had van storingen doordat tijdens deze gesprekken maar liefst 6x de verbinding werd verbroken. Ik vroeg jullie bij een volgende verbreking mij terug te bellen. Tot mijn verbazing kon dit niet omdat “medewerkers van de klantenservice niet de autorisatie hebben om zelf te mogen bellen.” Ik deed het verzoek later nogmaals, maar toen bleek het niet mogelijk omdat de KPN klantenservice via internet belt. Jullie klantenservice maakt dus geen gebruik van het eigen KPN netwerk? Best bizar.
Enfin, het is dus best vervelend dat ik niet kan bellen in m’n eigen huis. Drie weken geleden zou dit liggen aan werkzaamheden (ik heb al maanden last van storingen). Vervolgens lag het aan het feit dat mijn huis precíes tussen 2 zendmasten in staat waardoor mijn bereik “switcht van de ene naar de andere paal” en dat juist op het moment van de switch de verbinding wordt verbroken. Klinkt dit niet als een sprookje? Vandaag belde ik wederom en kreeg ik te horen dat KPN nou eenmaal niet kan garanderen dat klanten binnenshuis bereik hebben. Merkwaardig.
Maar goed, ik ben best tevreden over de andere KPN producten (internet, digitale TV) dus ik stelde voor dat KPN mij een gratis vaste lijn biedt óf mij gratis laat overstappen naar een andere provider. Toch best schappelijk als je niet kunt bellen in je eigen huis terwijl je betaalt voor mobiel bellen?
Ik kreeg het antwoord: “dat kan niet.” Deze “dat kan niet” is natuurlijk “dat wil ik niet en ik wil zo snel mogelijk deze klant ophangen” (oh nee jullie bellen via internet, dus dat moet zijn “deze klant wegtikken”).
Nou verwacht ik ook niet dat de gemiddelde telefoonmedewerker zomaar kan toezeggen dat een klant kosteloos mag overstappen naar een andere provider of een gratis vaste lijn krijgt. Ik vroeg dus naar een medewerker die hier wel over kan besluiten? Die was er ook niet.
Lieve KPN en Emiel (ik ga er vanuit dat er vele Emiels werken bij KPN, ik wil je natuurlijk niet persoonlijk beschadigen. Ook kunnen mensen denken dat ik een gefingeerde naam heb gebruikt), ik verlang alleen maar te kunnen bellen in mijn eigen huis!
Ik hoop dat jullie contact met mij kunnen opnemen (als ik geen bereik heb dan ben ik thuis, in dat geval kunnen jullie mij ook een brief sturen)