Kan niet!

Wendyone 24 sep 2015

Mijn telefoonprovider heeft het over; ‘was alles maar zo snel’ en ‘power to you’
En dan dat ‘bedenkelijke’ logo wat een rood aanhalingsteken moet voorstellen.
Ik wil het even hebben over dat ‘snelle’ en het feit dat ik de macht zou hebben over mijn abonnement. Vier maanden geleden verlengde ik mijn abonnement en zou een nieuw toestel krijgen. Zo’n flitsende, een Samsung Galaxy S6.

Het moge duidelijk zijn; het ding heb ik nog steeds niet in bezit. Het is tijdens transport verdwenen. Track & Trace wordt op je los gelaten en dan moet je zelf de status volgen. Ze zijn al vier maanden aan het zoeken. In de tussentijd wilde ik het abonnement opzeggen. Doet u mij een andere provider die minder verstandelijk beperkt is. Dat kan dus niet. Eerst moet het toestel gevonden worden en dan mag ik weg.

Vandaag kreeg ik zowaar een belletje van het rode aanhalingsteken-bedrijf: ‘ik heb slecht nieuws voor u mevrouw. We hebben het vermissingstraject te vroeg gesloten dus nu maken we opnieuw een vermissingstraject aan van uw nieuwe toestel.’

In het gesprek met een geprogrammeerd callcenterhuppeltrutje hoorde ik wel zes keer zeggen; ‘nee, dat kan niet!’ Op mijn laatste vraag; ‘ik wil nu je leidinggevende even spreken’, werd geantwoord: ‘kan niet!’ ‘Waarom niet?’, vroeg ik. ‘Mevrouw onze supervisors komen niet aan de telefoon, die hebben andere taken’

Andere taken….Goh, wat zouden die zijn? Klaarover bij het zebrapad? Timmermoeder op school? Voorleesbuddy bij bejaarden? Moeten ze wellicht ramen lappen in het callcenter of toiletten schoonmaken? Of nee, misschien staan ze wel in de sporthal van het Caland Lyceum om vluchtelingen op te vangen? Nou, dikke pluim hoor voor die supervisors, als dat laatste waar zou zijn. Daar valt mijn probleem bij in het niet.

Ik moet geduld hebben en word op de hoogte gehouden van het tweede vermissingstraject via smsjes. Bedenk even, waar hebben ze al niet gezocht naar het toestel, vier maanden lang? En ze gaan nog langer zoeken he! In het park? Op zolder? In het naaimandje? Kom, help me eens even… In de koelkast misschien? Onder de oksel van een supervisor? Ja, je weet het niet…

De klachten denderen over elkaar heen op de Facebooksite van mijn provider. Is het commentaar te kritisch, halen ze het weg. Daar zijn ze wél snel in en hebben ze de volledige power over.

Kan niet. Wat kan niet? In mijn optiek is het meer ‘WIE’ kan (écht) niet (meer)!