Single Soep met Euro vermicelli

WvW 29 mei 2015

Het lijkt wel alsof Single zijn het nieuwe zwart is.
Single zijn is een hype, trendy, boeiend en een koe die een onmetelijke hoeveelheid melk heeft.
Alle varianten singles zijn gewilde ingrediënten in the love kitchen.
Ze laten zich zelfs, liefdeshunkerend, op tv, stekkertje -en doosjes naakt, in het tropische witte plak zand droppen.
De markt wordt overspoeld met date apps, single sites, vakanties en virtuele uithuil hoeken.
Foto swipen is helemaal hot.
Leuk naar links, not naar rechts en dat vanuit je luie stoel.
Je kan beginnen met daten terwijl de vliegen om je hoofd zoemen en je er uit ziet als een bos dooie takken in joggingbroek.
Sterker nog: je maakt met je selfie stick, uit een gunstige hoek, een foto van jezelf waar je vissenkom met dooie guppy’s net niet op staat en jij met een photoshop-sopje je wallen, rode vlekken en rimpels wegpoetst.
Je kan je laten be-tinderen en coma daten tot je een ons weegt.
Je scrolled je een tennisarm en ploetert als eenzame liefdes astronaut over relatieplanet tot je beet hebt.
Ondertussen betaal je maar weer bij om je berichten te lezen, want ja, je hebt een briefje van Lente1973 of van BeFreexoxo.
Voor ieder type single is wel een site: van braaf, mollige man of vrouw, hoogopgeleid(kuch), tot spiritueel of hevig kruisjeukend etc.
Maar ál deze mensen zitten thuis achter de computer of date-pielen op het perron op hun smart-phone terwijl er misschien net een leuk iemand voorbij loopt.
Met singles kan je de grachten dempen dus ik vraag me af of het, op de succes verhalen na, wel echt zo goed werkt.
Maar dat de singles een bron van inkomsten zijn lijkt me duidelijk.
Hoeveel geeft de single gemiddeld uit aan deze sites en apps?
Ze worden totaal uitgemolken, gekarnd en afgeroomd.
Ze zouden er royalty’s voor moeten krijgen…voor dat single wezen.
Er wordt grof geld verdiend aan cupido’s nachtmerrie:
alleenstaanden die “onsuccesvol” zijn in hun liefdesleven.
De love me boeken+ hulpstukken en online cursussen om de liefde van je leven aan te trekken stromen de winkelmandjes in.
Maar ondertussen zitten er meer eenzame mensen dan ooit onbemind in hun flat of ruime villa.
Gewoon weer es gezellig de kroeg in en al die virtuele herrie vaker uit?
Behalve zeer lucratief en soms succesvol is het een vleesmarkt die niet voor iedereen geschikt is.
Waar sommigen misschien júist meer door vereenzamen en waar virtueel en waarheid soms wel erg ver uit elkaar liggen.