Legendarische figuurtjes uit de Happy Meal van de grote gele M zijn even terug
Ken je Hamburglar, Birdie en Grimace van McDonaldâs nog? De fastfoodketen brengt de legendarische Happy Meal-figuurtjes vandaag even terug.
Voor elke Nederlander die staat te juichen omdat de poppetjes in de loop van de tijd waren zoekgeraakt: niet te hard doen. Je moet er namelijk wel voor naar de Verenigde Staten op dit moment. Tenzij je een oom of tante in Amerika hebt wonen natuurlijk. Dan moet je die maar snel contacten of ze zich richting de grote gele M willen begeven.
Van Happy Meal naar maaltijdbox
McDonaldâs verkoopt in de Verenigde Staten nu maaltijdboxen met figuurtjes die vroeger in Happy Meals zaten. Zoals dus de genoemde Hamburglar, Birdie en Grimace. Denk je âhuhâ? Het kan zijn dat dat iets met je leeftijd te maken heeft. De hamburgergigant introduceerde de kleurrijke Happy Meal-boxen namelijk al in 1979. Populaire figuurtjes was destijds een vriendelijk paars monster, Grimace. Ook was er een hamburgervreter, Hamburglar. En ook McDonaldâs eerste herkenbare vrouwelijke personage, Birdie the Early Bird. Deze figuren kwamen ook in tv-reclames en de filialen van McDonaldâs voor, samen met de mascotte van het bedrijf, Ronald McDonald.
Vorige week maakte âde Macâ het op Instagram voor de fans al even spannend.
Â
View this post on InstagramÂ
Figuurtjes in retro-vorm
McDonaldâs gaat terug in de tijd met de comeback van de figuurtjes âvan toenâ, die in retro-vorm in een Happy Meal worden gepresenteerd. De drie poppetjes krijgen gezelschap van Cactus Buddy, een nieuw figuurtje dat gebaseerd is op samenwerkingspartner Cactus Plant Flee.
Ze gaan in speciale retro-boxen met daarin een Big Mac of Chicken McNuggets en friet. Ook is er in een gelimiteerde oplage andere merchandise beschikbaar, zoals hoodies. Het bedrijf is ook van plan t-shirts en andere items weg te geven via de McDonaldâs app.
tell me ur fave and iâll tell u mine pic.twitter.com/msuxetDvws
â McDonald's (@McDonalds) September 27, 2022
âWe nemen een van de meest nostalgische McDonaldâs-ervaringen en verpakken die letterlijk op een nieuwe manier die relevant is voor onze volwassen fans,â meldt Tariq Hassan, de marketingbaas van McDonaldâs USA. De werkelijke reden, bijvoorbeeld een jubileum, waarom de iconische figuren in een nieuw jasje zijn gestoken is niet bekendgemaakt.
Drie jaar geleden hield de keten in Nederland een heel andere Happy Meal-actie. Toen konden kinderen ook iets anders kiezen dan een poppetje, namelijk een leesboekje.
Gratis lunch voor kinderen: dit vinden scholen zelf van het kabinetsplan