Ingelise de Vries
Ingelise de Vries Opvallend 9 jul 2021
Leestijd: 2 minuten

Twitter woedend door ‘vaccinatiecampagne’ van Heineken

Onze eigen bierbrouwer Heineken heeft zich wereldwijde woede op de hals gehaald. Een hoop mensen zijn het niet eens met de nieuwe reclamecampagne van het merk. Vooral de tagline ‘the night belongs to the vaccinated’ roept enige razernij op bij Twitteraars.

In de reclame neemt het biermerk de kijker mee naar een club. In plaats van allemaal jonge hippe mensen, staan er oude hippe mensen los te gaan. Ze gedragen zich exact hetzelfde als de jongere doelgroep zou doen. Er wordt gedanst, gedronken en flink wat geflirt.

Heineken neemt standpunt in

De reden dat er allemaal bejaarden te zien zijn? Veel ouderen zijn al een tijdje volledig gevaccineerd. Zij kunnen met hun vaccinatiebewijs dus zonder problemen een dansje wagen zonder anderhalve meter afstand te houden. De reclamemakers sluiten af met de slogan ‘The night belongs to the vaccinated. Time to join them.’

Heineken roept daarmee bewust mensen op hun vaccinatie te halen. Dat valt niet overal in goede aarde. Nadat men kwaad was op Lowlands om het nieuwe testbeleid waaraan wordt gewerkt, is de volkswoede nu gericht op de bierbrouwer.

https://twitter.com/DavinaSteinweg/status/1413368370188197889

Overigens is lang niet iedereen boos over het standpunt van het merk. Een hoop mensen complimenteren de makers van de reclame en zijn het eens met de boodschap. Of kwamen simpelweg even kijken naar de reacties.

Oude bekende in nieuwe reclame

De brouwer gooit vaker hoge ogen met reclames. Toen de terrassen opengingen, trok de Nederlandse divisie een oude bekende van stal. Niemand minder dan Der Rudi dronk in de nieuwe reclame een biertje op het terras. Met zijn beroemde punchline, natuurlijk.

Studenten dienen klacht in tegen ‘misleidende’ reclame Shell

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.