En de slechtste slogan van 2020 is…
Sommige ondernemers zijn behoorlijk creatief in het verzinnen van passen de promotieteksten. De winnaar voor de slechtste slogan van het jaar is: ‘Laat je poesjes knippen voor ze begint te wippen.’
Het creatieve brein achter de leus is de Belgische dierenrechtenorganisatie Gaia. Deze organisatie gebruikt de kreet om aandacht te vragen voor de sterilisatie van poezen. Met bijna een kwart van de stemmen won Gaia de eretitel. Maar wat dacht je van de slogan ‘O my goot’, van Dakgoot Renovatie Specialist en ‘Geef elkaar tijdens het winkelen de pruimte’ van de Lidl die net de eerste prijs niet wisten te bemachtigen.
‘Bedrukte dozen, Blije Gezichten!’
Het platform Neerlands Slechte Slogans organiseerde voor de negende keer de wedstrijd. Tien bijzondere reclameteksten waren in de race om de felbegeerde titel. Dit jaar werd er 9104 keer gestemd. Wat aanzienlijk meer was dan vorig jaar. Toen werd er 7055 keer gestemd.
De lijst zorgt voor genoeg entertainment met meerdere pareltjes van reclamekreten. Zo maakten ook ‘Liefde maakt blind, maar je neus ruikt nog steeds een wind’ van Rennie of ‘De groenspecialist in hart en tuinieren‘ van Bomenbezorgd.nl een goede kans. Andere kanshebbers waren: ‘Bedrukte dozen, Blije Gezichten!’ van D-BOX Verpakkingen B.V, ‘Met kaas uit de Jordaan, ga je als een banaan’ van kaaswinkel De Mannen van Kaas, ‘Zing Vecht Hak Bid Polijst Lach en Bewonder’ van Jan Reek natuursteen, ‘The best worst of the world’ van Huls Droge Worst, en ‘Waalzinnig je weer te zien!’ van Beleef Zaltbommel.
Eerdere winnaars
Voorgaande jaren werd de titel behaald door onder meer: ‘Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin’ (viszaak), ‘We doen wel vrouwen maar knippen ze niet’ (barbier), ‘Zit je haircut’ (kapper) en ‘Iedere paal gaat erin’ (heibedrijf).
Lees ook: Overleg Catshuis: ‘Geen versoepelingen mogelijk door hoge besmettingscijfers’