Shazney Redan
Shazney Redan Opvallend 25 nov 2020
Leestijd: 1 minuut

Gênante spelfout maakt restaurant minder culinair: ‘Anus Kitchen’

Een Indiaas restaurant uit Londen had de bestelde takeaway-flyers beter eerst zelf even kunnen checken. Door een gênante spelfout krijgt het restaurant niet de culinaire aandacht waar het op had gehoopt.

Een opmerkzame man spotte de flyer op Foodhub, een online platform waar je maaltijden kunt bestellen. Geamuseerd door de spelfout deelde hij het kiekje op Facebook, waar het meteen viral ging.

Spelling

„Waarom interpunctie belangrijk is”, schrijft de oplettende man onder het Facebookbericht. Op de flyer van Anu’s Kitchen zijn ze de (cruciale) apostrof (‘) namelijk vergeten. „Wie wil bestellen bij Anuskeuken, kan het beste via de achterkant naar binnen”, klinkt het spottend op Facebook.
Gênante spelfout maakt restaurant minder culinair
Een Indiaas restaurant klonk minder culinair door gênante spelfout. Foto: Metro België

Vernoemd naar vrouw

De eigenaren van het restaurant ontkennen dat de ongelukkige fout door henzelf is ontstaan. Ze wijzen naar Foodhub die de flyers in opdracht heeft gemaakt. „De bijnaam van mijn vrouw is Anu en omdat zij de chef-kok is, hebben we besloten het restaurant naar haar te vernoemen”, zegt de eigenaar tegen de Britse krant de Daily Mirror.

„Foodhub heeft voor ons enkele flyers afgedrukt en heeft die domme fout gemaakt. Zelfs het eten wat op de flyer is afgebeeld, serveren wij niet in ons restaurant. Als wij de mogelijkheid hadden gehad om het te kunnen nakijken, hadden we zeker de foto en de spelfout verbeterd”, zegt de eigenaar.

Lees ook: ‘Mogelijk alle restaurants weer open vanaf half december’

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.