Tien vervroegde 1 aprilgrappen van bedrijven
Dat 1 april en Eerste Paasdag dit jaar op dezelfde zondag vallen, weerhoudt bedrijven er niet van om iedereen een goed potje in de maling te nemen.
Alleen de timing is wat anders dan anders. Aangezien Eerste Paasdag rampzalig is voor een virale grap, schuiven meerdere marketingafdelingen hun 1-april-kikker-in-je-bilactie gewoon een stukje naar voren. Hier zijn tien bedrijven die deze week met opmerkelijke verhalen naar buiten kwamen. Trap er niet in!
https://giphy.com/gifs/2AUKMfrviZZHa
NS
De Nederlandse Spoorwegen komen met een opmerkelijke manier om kosten te besparen. Met een speciale fluitcursus voor het personeel moeten alle fluitsignalen overbodig worden.
Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. pic.twitter.com/YGeMM5jB4T
— NS online (@NS_online) March 29, 2018
YoungCapital
Solliciteren is spannend. Uitzendbureau Young Capital heeft daarom een onorthodoxe methode bedacht om werkzoekenden tijdens het gesprek te ontspannen. Met een shotje of een jointje zouden zij relaxed het gesprek in gaan om zo die felbegeerde baan binnen te slepen.
Efteling
De Efteling staat bekend als een uitje voor het hele gezin en biedt vertier voor jong en oud. Voor die eerste groep was het echter tot ‘het Paasweekend’ niet mogelijk om een ritje mee te pakken in de achtbaan. Het spookjespark bedacht een opmerkelijke oplossing hiervoor.
Jamin
Jamin en Dries Roelvink besloten het op een akkoordje te gooien en een heuse rel te verzinnen. De snoepwinkel heeft voor de Paasdagen een speciale Paas Baas Dries in het assortiment mét de iconische gele zwembroek. De zanger zou niet gecharmeerd zijn van deze actie en een filiaal van Jamin hebben bekogeld met – ja je leest het goed – paaseieren.
Dries Roelvink bekogelt Jamin met eieren
WTF?! Een boze Dries Roelvink bekogelt populaire snoepwinkel met eieren. En dit is waarom: r.tl/blvd_driespasen
Posted by RTL Boulevard on Thursday, March 29, 2018
Lidl
De prijsvechter onder de supermarkten Lidl zou een opmerkelijk luxe-product aan hun voordelige assortiment toevoegen. BMW’s! Het persbericht werd vorige week verspreid en door diverse media als waarheid verkondigd. De vork zat echter toch iets anders in de steel.
Helene Fischer
De Duitse superster Helene Fischer zou in mei 2019 tweemaal een concert geven in het Gelredome. Dit was echter niet helemaal juist. De aankondiging was een 1 aprilgrap, waar meerdere journalisten en fans intrapten. Toen bleek dat het om een grap ging, kreeg de zangeres veel kritiek te verduren op sociale media.
TUI
Reisbureau TUI gaat graag met zijn tijd mee. Vanaf 1 april zou het daarom mogelijk zijn om een speciale Followme-vakantie te kunnen boeken. Tijdens deze vakantie wordt alle stress die bij het bijhouden van je Instagram komt kijken overgenomen door een team van professionals die voor jou de perfecte vakantie voor op sociale media produceren. Ideaal om je vrienden mee te imponeren en tegelijkertijd lekker te ontspannen.
Hema
De Hema combineert het zoeken van paaseitjes met 1 april. Hoe? Door speciale camouflage-eieren te verkopen. Met deze eitjes omhuld in een schutkleurverpakking moet het zoeken een grotere uitdaging worden.
Coolblue
Webwinkel Coolblue wil het meest pakketvriendelijke bedrijf worden. Hoe gaan ze dit doen? Door pakketjes in een vijfsterrenbakfiets te bezorgen. Zo krijgen ze alle zorg die ze nodig hebben voor een comfortabele reis met een fijn dekentje en een beertje. Het afscheid valt de bezorgers zichtbaar zwaar.
De grootste Coolblue-innovatie ooit. #tringtring #pakketvriendelijkebezorging #fietsfieuwOok Pakketverzorger worden? http://cblink.je/pakketverzorger
Posted by Coolblue on Wednesday, March 28, 2018
Picnic
Picnic was er erg op tijd bij dit jaar met hun 1 aprilgrap. Zij wilden afrekenen met de lange wachttijden bij het bezorgen van boodschappen. Hoe gaan ze dit oplossen? Met een ultramoderne hyperloop en Picnic On Demand. Hierdoor zou het in twee minuten mogelijk zijn om je spullen thuis bezorgd te krijgen. Helaas is deze futuristische buis nog in de experimentele fase en zullen er – voorlopig althans – nog geen bezorgingen voor consumenten mee plaatsvinden.
Hyperloop of Things, Picnic on Demand
De eerste Hyperloop van Europa is een feit! Vanaf Pasen gaan we in Gouda een compleet nieuwe manier van bezorgen testen.
Posted by Picnic on Thursday, March 22, 2018
Bonusgrol: Burger King
De burgerketen plaatste vrijdagmiddag een filmpje waarin zij aankondigden een nieuw item aan het menu toe te voegen; de Choco Whopper. Smakelijk…
Burger King's 'New' Chocolate Whopper
Omg Burger King just released a Chocolate Whopper 😮😭
Posted by UNILAD on Friday, March 30, 2018