Klanten van ING woedend om alwéér een storing: ‘Wat een waardeloos bedrijf’
ING kampt deze middag met een grote storing. Alle Nederlandse klanten van de bank kunnen niet inloggen voor internetbankieren of de ING-app voor de smartphone. En dat is al de zoveelste keer in korte tijd, klagen zij.
Ook betalen via iDEAL is niet mogelijk, laat een woordvoerster van het financiële concern weten.
ING bezig met een oplossing
Volgens de ING-woordvoerster werkt de bank aan het oplossen van het probleem. Wanneer de storing verholpen is, kan ze nog niet zeggen. Ook de oorzaak van het euvel is nog niet bekend. Klanten van ING kunnen nog wel pinnen in winkels. Ook geld uit de muur halen is nog steeds mogelijk.
ING heeft dit jaar vaker last van storingen. In maart duurde het uren voor de bank de technische problemen had opgelost. En in februari was het zeker dertien uur lang onmogelijk om online te bankieren. Dat kwam omdat interne systemen niet meer goed met elkaar communiceerden.
Op dit moment kunnen klanten niet inloggen in Mijn ING en onze Mobiel Bankieren App (Particulier en Zakelijk). Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! Wanneer we meer informatie hebben, zullen we een update plaatsen. pic.twitter.com/B9HomWJtlp
— ING Nederland (@ingnl) June 2, 2023
Woedende reacties op Twitter
ING-klanten zijn de storingen spuugzat. Op Twitter gaan mensen los op de bank. „Ik ben oprecht klaar met ING”, meent een klant. „Wat een waardeloos bedrijf”, zegt een ander. „ING ligt er al vaker uit dan NS verstoringen heeft. Lang leve de digitalisering en het ingecasseerde risico dat dit bedrijf neemt”, schrijft FNV Spoor NoordWest.
Het stuit klanten tegen de borst dat zij elke maand voor de bank moeten betalen, maar vervolgens keer op keer een storing voor hun kiezen krijgen. „Zou het nu niet eens een keer netjes zijn van de ING om geen maandelijkse kosten in rekening te brengen? Gewoon omdat dat netjes en terecht is naar de klanten toe? De vele storingen zijn echt onacceptabel.”
waarom heeft ing ALTIJD storing ??
— falka🐚🖤 (@havermelkgirl) June 2, 2023
Ergens denk ik stiekem dat de ING net als heel servicend Nederland gewoon op Windows XP draait.
— Kbiri (@KBIRI) June 2, 2023
Gras is groen en ING heeft weer storing. 🙄 pic.twitter.com/636AN1ljUb
— Danielle_020 ⚪❤⚪ (@daantje_020) June 2, 2023
https://twitter.com/VincentKlootwi2/status/1664607506352488449?s=20
Eerlijke melding in de ING app vandaag#ing #storing #ingstoring pic.twitter.com/fmcSK8imox
— Dennis Gerritsen 𝕏 (@dennboss) June 2, 2023
Tussen al het geklaag door blijkt dat voor sommige mensen het glas altijd halfvol is. Je kunt het natuurlijk ook van een andere kant bekijken:
I love ING, nooit bij je geld kunnen door storingen helpt mij echt tegen impulsieve aankopen ❤️❤️❤️
— De Profeet (@_AchilliS_) June 2, 2023
Debora Fernald legt uit waarom ze op Volt stemde en wekt verbazing: ‘Onnavolgbaar’