Avondklok of niet, wij blijven uw pakketjes gewoon bezorgen, zegt DHL
Loop je door een willekeurige straat dan is de kans groot dat je minimaal een pakketbezorger met de handen vol dozen en zakken in allerlei maten uit zijn of haar busje ziet stappen. Sinds corona wordt meer online besteld dan ooit, en daar verandert een eventuele avondklok helemaal niets aan, belooft DHL.
Pakketbezorger DHL gaat ervan uit tijdens een avondklok nog steeds te kunnen bezorgen, omdat de sector volgens het bedrijf cruciaal is en dus uitgezonderd zou moeten zijn van de avondklok. „We gaan er vooralsnog vanuit dat een avondklok geen directe impact heeft op onze activiteiten”, laat een woordvoerder van DHL desgevraagd weten.
Avondklok en sorteercentra
Good morning from the DHL Americas Innovation Center in Chicago, where innovation and supply chain/logistics industry know-how come together. Opened in September 2019, our innovation center is the place where we pilot new technologies looking for practical impact on operations. pic.twitter.com/vVaOSJatwU
— DHL Americas (@DHLAmericas) January 18, 2021
DHL, dat wererdwijd (innovatieve) vestigingen heeft, verwacht dat behalve het bezorgen van pakketjes het werk in sorteercentra ook kan blijven doorgaan. „In bredere zin geldt dat mensen die de straat op moeten voor hun werk uitgezonderd zijn van een eventuele avondklok. Dan zul je wel een werkgeversverklaring moeten hebben. Dat heeft het ministerie van Economische Zaken aan ons laten weten. Dit alles onder voorbehoud van de definitieve beslissing natuurlijk”, aldus de woordvoerder. DHL wacht de uiteindelijke beslissing van de politiek over de avondklok af.
Lees ook: Nieuwste streamingdienst-ontdekking discovery+ zit boordevol real-life entertainment
PostNL
Post- en pakketdienst PostNL zegt niet te willen vooruitlopen op een eventuele avondklok en wacht op het besluit van het kabinet. „We zijn wel altijd zoveel mogelijk voorbereid en werken achter de schermen verschillende scenario’s uit.”
Pakketjes online
Niet alleen worden online pakketjes besteld, ook is pakketbezorging op social media een geliefd onderwerp van gesprek. Van klagers, de liefhebbers én van mensen die denken dat het om een pakketbezorger gaat, maar het eigenlijk een verkapte versierpoging blijkt!
Ik deed de deur open voor de gast die, met mondkapje op, overdreven stond te zwaaien voor mijn raam in de veronderstelling dat ie bijvoorbeeld een pakket kwam bezorgen MAAR HIJ ZEI ‘FAKA KOM JE FF MEE WANDELEN?!’ 👀 #datenmetdani
— Daniëlle (@tikemdaan) December 15, 2020
Hoi @DekkervdVegt, mag ik via deze weg een shoutout doen naar degene die hier kwam bezorgen? Ze kwam naar boven (woon in een flat en we halen pakketjes beneden op) omdat ik nét onder de douche stapte toen ze aanbelde en ik zo tijd had om me even toonbaar te maken 🤣, service 👍🏻. pic.twitter.com/1foLhCC76V
— Seraphina85 (@Seraphina85) January 18, 2021
https://t.co/LYAgi216Ga: uiterlijk woensdag word je pakket bezorgd.
Postnl: morgen (donderdag) tussen 08:00 en 18:00 bezorgen we pakket
Wat is het nou jongens…..
— wild eyes (@sv116) January 13, 2021
Ik moest van DHL maar contact opnemen met degene die het pakket besteld had voor een oplossing, maar de daadwerkelijke oplossing is natuurlijk dat bezorgers gewoon moeten aanbellen bij het adres waar ze spullen bezorgen.
— Paul Peeters (@palpeet) December 30, 2020