Sterrenkok François Geurds wint Marketing Award
Sterrenkok François Geurds is de winnaar van de Marketing Award Rotterdam 2016. Hij kreeg de prijs, die wordt uitgereikt aan iemand die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het imago van de stad, dinsdagavond symbolisch aangereikt door burgemeester Aboutaleb, de winnaar van vorig jaar. Geurds geniet namelijk van zijn vakantie op Aruba.
Geurds liet in een reactie weten enorm vereerd te zijn met de prijs. De jury koos hem uit vanwege zijn grote bijdrage aan het op de kaart zetten van de stad als een ‘food wahalla’. Zijn naam is bekend tot ver over de grenzen. Hij is volgens de jury ‘aanvoerder van een nieuwe stroming experimenterende, stoere, rauwe chef-koks in de Maasstad en staat symbool voor de gastronomische groei van Rotterdam’. Daarnaast staat Geurds voor hen symbool voor het DNA van de stad. „Altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten, druk aan het experimenteren en de vertaalslag makend naar daadwerkelijk doen.”
Naast Geurds ontvingen de vier oprichters van de Better Future Factory de award voor Aanstormend Talent. Jonas Martens, Laura Klauss, Casper van der Meer en Bart Bleijerveld worden door de jury geroemd voor de manier waarop zij bijdragen aan het versterken van het imago van Rotterdam als stad van de nieuwe economie, innovatie en talent.