Teletekst-shirt Jan Boskamp hit onder Feyenoordfans
Het Teletekst-poloshirt dat Jan Boskamp vrijdag aanhad tijdens het programma Voetbal Inside blijkt gewild onder Feyenoordfans in het hele land. Op het shirt staat de Teletekst-pagina met de laatste tussenstand van de eredivisie afgebeeld. Feyenoord staat bovenaan dankzij een uitzonderlijk goede competitiestart.
Boskamp riep tijdens de uitzending dat het shirt te koop zou zijn op de website van Jako sportkleding, alleen wisten ze daar bij Jako niets van af. Tot ze maandag ineens bestellingen voor de polo binnen zagen komen. „Jan heeft dit compleet zelf bedacht, wij wisten van niets”, zegt Paul van Leeuwen van Jako, de vaste kledingsponsor van de voormalig Feyenoord-middenvelder. „Dit is typisch Jans manier om te laten zien hoe ‘zijn’ club ervoor staat.”
Bestellingen
De polo’s worden nu op bestelling gemaakt en kosten 40 euro. Jako zorgt dat ze bedrukt worden met de meest recente tussenstand zolang het succes van Feyenoord aanhoudt. „Gelukkig hadden we genoeg op voorraad om op de ludieke actie in te spelen. De polo’s konden daarom zo gemaakt worden.”
Inmiddels zijn er een stuk of 20 shirts in bestelling, maar het aantal loopt hard op. „Om te zeggen dat het storm loopt, is overdreven, maar het gaat lekker. Ik denk niet dat Jan doorhad hoeveel impact hij zou hebben toen hij het riep”, lacht Van Leeuwen. „De bestellingen komen werkelijk vanuit het hele land.”
Afwachten
Van Leeuwen houdt zijn hart vast voor vrijdag, wanneer er een nieuwe Voetbal Inside wordt uitgezonden. „Het is afwachten wat hij dan weer gaat zeggen, haha!”
#Boskamp, held. pic.twitter.com/BOmBWh60U2
— Dennis van Tiel (@DennisvanTiel) September 23, 2016