SIRE start campagne voor behulpzame Nederlanders in ‘coronatijd’
De stichting Ideële Reclame (SIRE) start vanaf vrijdag de campagne #DASLIEF om iedereen die tijdens de coronacrisis iets extra’s doet voor een ander in het zonnetje te zetten.
De stichting wil op die manier dat Nederlanders ‘zich een beetje gesteund en trots voelen in deze moeilijke tijd’ en hoopt anderen met de campagne te inspireren.
In maart 2019 riep SIRE met #DOESLIEF Nederlanders op om wat liever voor elkaar te zijn, nadat onderzoek liet zien dat onze maatschappij steeds meer onaardig gedrag vertoont. De #DASLIEF-campagne is daar nu, in een tijd waarin een dodelijk virus Nederland in zijn greep houdt, uit voortgevloeid.
Steun en hulp
Veel mensen zetten zich momenteel in voor anderen die het hard nodig hebben. Zo wordt er hulp, steun en advies geboden en zijn nieuwe initiatieven opgestart. „De realiteit is: we hebben elkaar op dit moment en in de nabije toekomst harder nodig dan ooit", stelt SIRE-directeur Lucy van der Helm.
„Met #DASLIEF bedanken we alle Nederlanders voor hun mooie initiatieven, groot of klein." De campagne is vanaf vrijdag in negen verschillende uitingen te zien, op televisie, radio, print en sociale media.