Grote drukte bij PostNL door online bestellingen en wenskaarten
Sinds de overheid maatregelen heeft genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zitten steeds meer mensen thuis. Dit zorgt voor een grote toename in het aantal online bestellingen in Nederland, schrijft PostNL.
Doordat mensen thuis blijven en winkelketens de deuren sluiten, stijgt het aantal online bestellingen op dit moment sterk. Daarnaast kunnen we niet zomaar langs familieleden, waardoor veel mensen volgens het postbedrijf een kaartje sturen „om te laten weten dat we aan elkaar denken in deze moeilijke tijd." Dit zorgt voor topdrukte bij PostNL en dat heeft zo z’n gevolgen.
Vertraging
PostNL benadrukt dat de bezorging momenteel nog volgens plan verloopt. Maar een combinatie van de drukte, de maatregelen om aan de richtlijnen van het RIVM te voldoen (zoals contactloos betalen en afstand bewaren) en het hogere ziekteverzuim, kan lokaal alsnog tot vertragingen leiden.
"Dat wij onze post- en pakketbezorging in deze situatie kunnen voortzetten zodat de mensen thuis kunnen blijven, is een enorm groot compliment aan iedereen die bij of voor ons werkt", schrijft Herna Verhagen, CEO van PostNL.