Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 18 dec 2019
Leestijd: 2 minuten

Realityster promoot ‘dieetdrankje’ met cyanide

Wanneer je een Instagram-account hebt met veel volgers, kun je een hoop geld verdienen met producten promoten. Soms is het echter wel verstandig te weten wat je promoot.

Voor een BBC-documentaire, werd drie realitysterren gevraagd een nieuw dieetdrankje te promoten. Dieetdrankjes doen het doorgaans goed op Instagram, al is de werking vaak toch wel dubieus te noemen. In de documentaire werd onder andere gekeken hoe makkelijk sterren zich soms laten overhalen.

Nieuw product

Realitysterren Mike Hassini, Lauren Goodger en Zara Holland kregen het nieuwe product aangeboden ter promotie. Het nieuwe drankje heeft een enigszins verdachte naam: namelijk Cyanora. Mocht je daar bij denken aan het gif cyanide, dan denk je in de goede richting.

De sterren kregen namelijk te horen dat één van de ingrediënten waterstofcyanide zou zijn. Het is een bekend gif dat onder andere door de nazi’s in concentratiekampen werd gebruikt. Ook wordt dit stofje toegediend aan mensen die de doodstraf krijgen.

Giftig

Kilo’s verliezen doe je hier dus niet mee, je leven daarentegen wel. Voor de documentaire Blindboy Undestroys the World, werd aan de realitysterren gevraagd of ze een product wilden promoten dat nog niet klaar was. Ook zouden ze het product zelf nog niet kunnen gebruiken.

De 24-jarige Zara bedankt vriendelijk. Daarna grijpt ook haar manager in, die zegt dat ze niet kan gaan liegen tegen haar volgers. Kortom, het drankje belandt niet in de brieven bus van Zara om vervolgens op haar Instagram-feed te schitteren.

‘Geen probleem!’

Mike daarentegen, zeg: „Dat is helemaal prima, geen probleem." De 25-jarige vervolgt: „Voor zover ik weet ziet dit drankje er best natuurlijk uit." Ook de 33-jarige Lauren vindt het geen probleem om het drankje aan haar honderdduizenden volgers aan te smeren. Volgens haar manager probeert ze de helft van wat ze promoot niet eens zelf.

Het weerhoudt haar er niet van om toch het drankje te promoten. In januari postte ze een foto waar ze in het bijschrift claimt in twee weken 12 kilo te zijn verloren met dank aan ‘Skinny Coffee’. In de documentaire bekent ze later dat ze het drankje helemaal niet gebruikt heeft. Managers van beide sterren waren volgens Mirror niet bereikbaar voor commentaar. De foto’s zijn inmiddels verwijderd.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.