Brutale aap bestelt spullen via telefoon verzorger
We kennen allemaal de term ‘brutale aap’. Of de term klopt, daar hoef je niet meer aan te twijfelen. In China bestelde een brutale primaat eten via de telefoon van zijn verzorger.
Verzorger Lv Mengmeng was best even ondersteboven toen ze op haar telefoon een bestelling vond. Ze werkt in het Yancheng Wildlife Animal World in Jiangsu in het oosten van China. Ironisch genoeg verliet ze de ruimte waar haar telefoon nog lag om eten te halen voor de baviaan.
Het zoogdier kon blijkbaar niet langer wachten op voedsel en besloot het heft in eigen handen te nemen. Op de telefoon stond nog een lijst met boodschappen in haar app Taobao. Deze app lijkt op bijvoorbeeld Amazon.com. Mengmeng had haar boodschappen alvast in het digitale mandje gedaan en was aan het wachten tot Single Day. Op die dag zijn er namelijk fikse kortingen.
Beveiligingscamera’s
De aap vond de kortingen echter niet belangrijk en besloot de order gewoon te bevestigen. Stomverbaasd was Mengmeng toen ze terugkwam en haar boodschappenmand leeg was. Ze besloot de beveiligingscamera’s te checken en al snel kwam de aap uit de mouw.
Op de beelden van 6 november is te zien dat Mengmeng de kamer verlaat. De baviaan pakt haar telefoon en swipet wat heen en weer op het machientje. Met als resultaat een pakketje voor de deur van Mengmeng.
De kans bestaat dat de primaat het gedrag van Mengmeng simpelweg heeft gekopieerd. Tegen Jiangsu Public TV Channel vertelt de verzorger: „We spenderen heel wat tijd samen. Ik gebruik mijn telefoon constant om spullen via Taobao te bestellen. Misschien kopieert de app mijn bewegingen en weet hij zo een bestelling te plaatsen.”
Grap van collega’s
In eerste instantie dacht Mengmeng dat het om een grap van haar collega’s ging, toen ze terugkwam en zag dat haar bestelling in behandeling was. „Tot ik me realiseerde dat het de baviaan was!"
De bestelling kwam inderdaad een paar dagen later binnen. Ze besloot de spullen toch maar gewoon te houden. „Het waren toch allemaal spullen die ik al nodig had. Ik baal alleen dat ik niet op alle items korting heb gekregen."