Opbrengst Kinderpostzegelactie 1 miljoen lager
De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar 8,2 miljoen euro opgebracht. Dat is ruim 1 miljoen minder dan vorig jaar.
Allereerst komt dit door het gure herfstweer met harde regen tijdens de actieweek. Kinderen gingen daardoor minder de straat op. Daarbij nam de vraag naar postzegels verder af, omdat we minder kaarten versturen.
Kinderboeken
Ruim 160.000 basisschoolleerlingen uit de groepen zeven en acht gingen afgelopen week langs de deuren om Kinderpostzegels, kaarten, tassen, tulpenbollen en theepakketten te verkopen voor het goede doel. Op de zegels van dit jaar prijken de hoofdpersonen uit de legendarische kinderboeken Dik Trom, Kruimeltje, de Kameleon, de Drieling en Pietje Bell.
Volgens de organisatie wordt een deel van de opbrengst gebruikt om de 8500 Nederlandse kinderen te helpen die in de vrouwen- of daklozenopvang zitten. „We zijn blij met de opbrengst van dit jaar", zegt Jeroen den Tex van Stichting Kinderpostzegels. „Hiermee kunnen we kinderen in de daklozenopvang helpen om zich weer veilig en thuis te voelen."