Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 26 jun 2019
Leestijd: 1 minuut

Pakketje besteld? Vertragingen bij PostNL door hitte

Heb je een pakketje besteld en is het nog stééds niet binnen? Dat kan goed kloppen! Niet alleen wij, maar ook PostNL heeft een beetje last van de hittegolf gehad.

Door de hitte, het grote aantal bestellingen én de grote pakketten duurt het proces bij de bezorgdienst wat langer.

Verminderde productiviteit

Dit geldt niet voor alle pakketten, maar enkel gedeeltelijk. Om hoeveel pakketten het precies gaat, is onduidelijk. „Onze medewerkers moeten voldoende pauze nemen om bijvoorbeeld water te drinken. Daardoor is de productiviteit wat minder”, aldus een woordvoerder van PostNL tegenover de NOS.

Grote uitgaven

Bij de hitte van afgelopen week horen natuurlijk zomerse ‘accessoires’, waardoor er wat meer tuinmeubelen en zwembaden besteld zijn. „Door de belastingteruggave doen mensen nu grotere uitgaven", aldus de woordvoerder.

De vertraging is over zijn hoogtepunt heen, naar alle waarschijnlijkheid is het einde van de week verholpen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.