Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 22 mei 2019
Leestijd: 1 minuut

WhatsApp gaat reclame toevoegen aan app

Vanaf volgend jaar zullen WhatsApp-gebruikers reclame te zien krijgen bij het gebruik van de app. De advertenties zullen worden toegevoegd aan de functie WhatsApp Status.

Schermvullende advertenties

Tijdens de Facebook Marketing Summit in Rotterdam werden deze plannen uit de doeken gedaan door een Facebook-manager. Het duurde niet lang of het nieuws werd via Twitter gedeeld.

Een voorbeeld van hoe een advertentie in de functie Status eruit zal komen te zien werd gedurende de presentatie laten zien. Zo zal de advertentie schermvullend zijn, zoals bij Instagram Stories ook het geval is.

Gebruikers van Whatsapp Status en Instagram Stories kunnen in beide gevallen een foto, video of tekst plaatsen, die na 24 uur vanzelf verdwijnt. Volgens nu.nl kunnen gebruikers tussen de updates door reclame te zien krijgen.

Geld verdienen

Het nieuws dat er bij WhatsApp Status reclame te zien zou zijn werd eindig vorig jaar al bevestigd.  Wanneer dit daadwerkelijk zou gebeuren was echter nog niet bekend.

In 2014 beloofde oprichter Jan Koum nog dat er geen reclame in de app zou komen. Inmiddels is Koum vertrokken bij Facebook, waarna al snel duidelijk werd dat het medium geld aan de chatapp wil gaan verdienen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.