Daisy Heyer
Daisy Heyer Nieuws 30 mrt 2019
Leestijd: 2 minuten

Boze schoonmakers zorgen voor chaos in Disneyland

Medewerkers van het schoonmaakbedrijf ONET, dat Disneyland Parijs schoon houdt, hebben een conflict met hun management. Zij zijn ontevreden over hun loon en hebben daarom de entree van het park overhoop gehaald, inclusief bespanningen met toiletpapier en een heleboel (papieren) rotzooi op de grond.

‘Niet geconfronteerd’

De protesterende werknemers staan volgens ooggetuigen bij de plek waar de tickets voor het park verkocht worden. „Het personeel houdt ze goed in de gaten, maar dit is niet echt iets waar je mee geconfronteerd wil worden”, vertelt bezoekster Natalie Gallagher op Twitter. 

Een filmpje van een andere ooggetuige laat zien dat het park op de plek waar de protestanten staan een chaos is.

Solidair

Twitteraar Dani McCabe spreekt haar solidariteit uit naar de medewerkers. „Ik bezoek het park regelmatig met een volwassene met een handicap. Zonder het personeel zouden onze bezoekjes een veelvoud aan hindernissen hebben. Bedankt dat jullie de Disney-magie toegankelijk houden."

https://twitter.com/DaniMcCabeS4W/status/1111939569698656257

https://twitter.com/disneyphilefr/status/1111906309442600960

‘Vreselijk’

Andere bezoekers klagen over de enorme rotzooi. Zo reageerde een fan die het Twitter-account @disneygoff beheert met: „Een Disney Park bevuilen is vreselijk. Hun probleem ligt bij de directe werkgever, ONET, niet bij Disneyland Parijs, de families, de kinderen of de gasten. Dit is walgelijk en laat zien hoe kinderachtig en uiterst zielig deze mensen zijn om de ervaring van anderen zo te verpesten."

https://twitter.com/disneygoff/status/1111933981799473159

Een andere bezoeker is vandaag in het park en absoluut niet tevreden: „Ik heb enorm veel geld betaald voor het Disneyland Hotel om vervolgens in rotzooi rond te lopen en geïntimideerd te worden met mijn kinderen."

De woordvoerster van Disneyland Parijs zegt het volgende: „Beide Disney Parken zijn volgens planning geopend, inclusief de attracties en de entertainment ervaringen. Wij doen er alles aan om de overlast voor de gasten te beperken." Ook het schoonmaakbedrijf heeft vooralsnog niks laten weten.

https://twitter.com/disneygoff/status/1111946472759672832

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.