Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 23 feb 2019
Leestijd: 1 minuut

Triest: veel haatreacties op nieuwe H&M-campagne

Je zou denken dat we anno 2019 al behoorlijk tolerant zijn, maar uit de reacties op een nieuwe H&M-campagne blijkt dat we tóch nog een behoorlijk lange weg hebben te gaan. Het kledingmerk, dat twee zoenende vrouwen op de foto zette, krijgt een stroom aan negatieve reacties binnen.

Haatreacties

Op de foto zie je twee vrouwen in dezelfde soort jeans-outfit zoenend op de foto staan. De vrouwen houden elkaars hand vast en hebben ‘t duidelijk gezellig. Ondanks het feit dat er óók veel mensen liefdevolle reacties plaatsen, zijn er ook een hoop H&M-volgers die het plaatje liever niet op hun tijdlijn hadden gezien. Zo zou H&M de normen en waarden van de jonge generatie ‘ruïneren’ en zou het kledingmerk ‘LBG’ promoten en kinderen aanzetten tot experimenten (poehee, ze zouden ‘t maar eens moeten proberen).

Liefde is liefde

Daarnaast vullen veel kotspoppetjes en duimpjes omlaag de commentsectie. Heel kwalijk, vinden veel Twitteraars, die massaal berichten plaatsen over de nieuwe campagne en het opnemen voor het kledingmerk.

Efteling

Gelukkig zien we af en toe ergens hoe het óók kan – zo plaatste de Efteling recent een foto van een lesbisch stel op Instagram, waar vrijwel alleen maar „hé, wanneer gaan wij weer naar de Efteling?" onder werd gereageerd. Precies zoals het hoort.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.