Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 8 feb 2019
Leestijd: 1 minuut

Essent-verkopers beledigen klant in voicemailbericht

Energieleverancier Essent moet flink op de blaren zitten. Een klant heeft een voicemail ontvangen waarin er door verkopers flink op klanten wordt gescholden, meldt het AD.

Verkopers schelden

Het gaat om de voicemail van een anonieme zzp’er die tegenover het AD haar verhaal doet. De vrouw nam het belletje in eerste instantie niet op, waarna de verkopers schijnbaar niet merken dat er nog niet écht opgehangen was. In een voicemailbericht is vervolgens te horen hoe klanten ‘kankerlijers’ worden genoemd, die ‘verneukt’ zouden moeten worden. Geld zou hoe dan ook afgepakt moeten worden, want „zij hebben geen recht op dat geld, en jij wel.”

Ontslagen

Pogingen van de zzp’er om in contact te komen met Essent mislukten. Haar klacht zou in behandeling worden genomen, maar er werd -opvallend genoeg- niet naar de opname gevraagd. Inmiddels zijn de medewerkers, die voor een wervingsbureau werkten, getraceerd en ontslagen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.