Kasper Hermans
Kasper Hermans Nieuws 4 feb 2019
Leestijd: 1 minuut

Ei met wereldrecord blijft de gemoederen bezighouden

De simpele afbeelding van een ei. Voor de tweede keer in een maand tijd houdt het de gemoederen flink bezig. Maar een mysterie is opgelost, we weten nu ei-ndelijk wie er achter de Instagram-foto zat.

B-ei b-ei Kylie

Even resumeren. Op 4 januari werd er op Instagram de simpele foto van een ei gepost door @world_record_egg in de hoop het wereldrecord van Kylie Jenner voor meest gelikete foto op het sociale medium te overtreffen. De 29-jarige Chris Godfrey bleek het br-ei-n is achter deze stunt.

Toen grote bedrijven dat ontdekte, kreeg hij massaal aanbiedingen van bedrijven die ‘zijn ei’ in hun Super Bowl-commercial wilde hebben. Uit-ei-ndelijk gaf Godfrey zijn toestemming voor een spot van streamingsdienst Hulu.

https://www.youtube.com/watch?v=_YIw3lcTUq0

In de commercial wordt uitgerekend ingegaan op de lasten van social media. Het eitje geeft namelijk aan haast te bezwijken onder de druk, waarna het ook letterlijk breekt. „Als jij ook worstelt, praat dan met iemand", zo luidt vervolgens het advies.

Bliksemafl-ei-der

Toch roept de gang van zaken rondom commercial vragen op. Veel mensen denken dat Godfrey een bliksemafl-ei-der is en dat Hulu vanaf het begin achter het wereldrecordei zat. Dat de foto exact een maand voor de Super Bowl geplaatst werd, versterkt dat idee alleen maar.

Toch is er vooral ook veel lof voor het f-ei-t dat Hulu de reclame heeft gewijd aan iets als mentale problemen in plaats van dat het een pure reclame voor hun streamingsdienst is.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.