Bakkerij zocht naar vaste klant die overleden bleek
Werknemers van Bakker Bart in Middelburg misten afgelopen weken een bekend gezicht. Hans, een van hun vaste klanten, verscheen al dagen niet in de bakkerij.
De werknemers hebben toen zelf een zoekactie gestart om de man te vinden. Uiteindelijk heeft de politie de 56-jarige man thuis gevonden. Hans was overleden en bleek al vermoedelijk zo’n twee weken in zijn huis te liggen.
Elke dag, acht jaar lang, kwam Hans een ontbijtje eten bij de Bakker Bart, schrijft AD. Als hij niet kon belde hij de bakkerij af: hierdoor kreeg Hans een band met het personeel en eigenaar Alain Desmedt.
Zorgen om Hans
Dat was ook de reden dat er bij de bakkerij zorgen ontstonden om de vaste klant. Desmedt: „Ik had er een wrang gevoel bij. Hij kwam normaal gezien elke dag. Het klopte gewoon niet.” Navraag vorige week bij de politie, leverde niets op.
De bakkerij-eigenaar vertelde over zijn zorgen aan een klant en toevallig kende zij de man: ze gaf zijn telefoonnummer. Maar het mobieltje sprong na een paar seconden op voicemail.
Gordijnen dicht
Uiteindelijk wisten de medewerkers het adres te achterhalen. Daar aangekomen deed niemand open en de gordijnen waren dicht. Bij nog een telefoontje klonk het bandje van de voicemail al direct. „Toen gingen er alarmbellen bij me af. Dit voelde niet goed”, vertelt Desmedt aan AD.
Omdat er brandend licht werd ontdekt in het huis, werd samen met de bakkerij-eigenaar de politie en een slotenmaker gebeld. Binnen werd het lichaam van Hans ontdekt: hij bleek een natuurlijke dood gestorven. Waarschijnlijk lag hij daar al sinds nieuwjaarsdag.
Veel lof voor de bakkerij
Op sociale media regent het lofbetuigingen voor de bakkerij en de werknemers. De nabestaanden van Hans zijn Bakker Bart erg dankbaar voor de zoektocht naar Hans.
Desmedt vindt de uitkomst spijtig, maar hoopt dat Hans op deze manier het ‘eerbetoon krijgt dat hij verdient’. En dat meer mensen hetzelfde zullen doen. „Als je iemand mist die altijd in een bepaald ritme leeft en ergens komt, trek dan aan de bel. Het gaat om aandacht voor je medemens.”