Klachten stromen binnen over niet-bezorgde pakketten
Sinds Black Friday is het eigenlijk geen moment meer rustig geweest voor de postdiensten. De bestellingen komen massaal binnen en dus loopt het allemaal wat trager dan we gewend zijn.
Niet de juiste informatie
En dus stromen er onder andere bij de Consumentenbond massaal klachten binnen. ,,De app geeft vaak niet de juiste informatie. Volgens de app zou het pakketje de ene dag bezorgd worden, maar op die dag zelf schoof de bezorgdatum weer door naar de volgende dag. Ja en dat wekt frustratie op."
PostNL – dat de grootste bezorgdienst is – ontving in de voorbije twee weken zo’n twaalf miljoen orders. Vorig jaar waren dat er in dezelfde periode slechts tien. DHL zegt dat het op dit moment per dag zo’n 700.000 pakketjes verwerkt.
Één procent
Bedrijven als CoolBlue en Bol.com zijn tevreden over de bezorgdiensten en zeggen dat het om een heel klein deel ‘slechts één procent’ gaat, dat te laat wordt bezorgd. Maar één procent, dan gaat het in dit geval om tienduizenden pakketten. Dus zie je ook op social media tal van klachten verschijnen.
@PostNL Ik snap best dat jullie pakketbezorgers het druk hebben. Echter ben ik zelf ook druk aan het werk in deze tijd. Niet zo vriendelijk van deze beste man of vrouw… pic.twitter.com/Otz0Papm7t
— pgrferrari (@pgrferrari) November 30, 2018
Sint has to find a new courier!!! Super disappointed at @PostNL for the 4th(!!) time messaging me for a delay of a 🎁 ordered last week. Don’t commit to a date/time you can’t keep 😕 pic.twitter.com/Hkw7t6eocP
— Judit Bogos (@JuditBogos) December 5, 2018
De Sint staat met lege handen.
Dat komt door de @PostNL wantoestanden.
Ontevreden gaat alles naar de winkel weer terug!
Misschien is #PostNL dan ineens wel; vliegensvlug? pic.twitter.com/sODPyhW6Zo— Joep Meloen (@dwaas) December 5, 2018
Zeg @PostNL ik denk dat we dit niet meer gaan halen of wel? pic.twitter.com/2dBBO66HR8
— Stijn 🚩 (@stijnisdruk) December 5, 2018
Hi @PostNL Ik krijg al een week dagelijks mail dat mijn pakketje bezorgd wordt bij het afhaalpunt, later gevolgd door een melding dat het een dag later wordt. De stapel dooie mussen wordt inmiddels wat groot, wanneer kan ik mijn twee weken geleden bestelde pakketje verwachten?
— Imre (@iamimre) December 5, 2018
Je verwacht het totaal niet hé, maar volgens mij komt @DHLNL niet meer. #DHL is wel consequent met het NOOIT nakomen van afspraken… @zooplusNL jullie werken toch met https://t.co/fhwZ7oBMBq ? Of heb ik een fout gemaakt bij het bestellen? #fail pic.twitter.com/cnd9SSN0R7
— Loulou (@Adsljunky) November 29, 2018
https://twitter.com/swaber87/status/1070250336454148096