Kasper Hermans
Kasper Hermans Nieuws 5 dec 2018
Leestijd: 1 minuut

Klachten stromen binnen over niet-bezorgde pakketten

Sinds Black Friday is het eigenlijk geen moment meer rustig geweest voor de postdiensten. De bestellingen komen massaal binnen en dus loopt het allemaal wat trager dan we gewend zijn.

Niet de juiste informatie

En dus stromen er onder andere bij de Consumentenbond massaal klachten binnen. ,,De app geeft vaak niet de juiste informatie. Volgens de app zou het pakketje de ene dag bezorgd worden, maar op die dag zelf schoof de bezorgdatum weer door naar de volgende dag. Ja en dat wekt frustratie op."

PostNL – dat de grootste bezorgdienst is – ontving in de voorbije twee weken zo’n twaalf miljoen orders. Vorig jaar waren dat er in dezelfde periode slechts tien. DHL zegt dat het op dit moment per dag zo’n 700.000 pakketjes verwerkt.

Één procent

Bedrijven als CoolBlue en Bol.com zijn tevreden over de bezorgdiensten en zeggen dat het om een heel klein deel ‘slechts één procent’ gaat, dat te laat wordt bezorgd. Maar één procent, dan gaat het in dit geval om tienduizenden pakketten. Dus zie je ook op social media tal van klachten verschijnen.

https://twitter.com/swaber87/status/1070250336454148096

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.