D. van Aken
D. van Aken Nieuws 3 sep 2018
Leestijd: 1 minuut

Storing bij Ziggo na 48 uur bijna opgelost

De landelijke storing bij Ziggo die al bijna 48 uur gaande is, is mogelijk maandagavond opgelost. Dat meldt het bedrijf.

Terugkijken

Klanten van het kabelbedrijf ondervinden sinds zaterdagavond problemen. Door de storing werkt de Video on Demand-dienst niet goed. Er kunnen ook geen dagpassen voor Fox Sports worden aangeschaft. Ook kunnen er geen programma’s meer worden opgenomen of worden teruggekeken.

De storing is ontstaan na een stroomstoring in één van de datacenters. "Hierdoor is -voor televisie essentiële- apparatuur defect geraakt. Wij betreuren het ongemak en werken met hoge prioriteit aan het repareren van onze hardware", aldus een woordvoerder van Ziggo. "Wij verwachten dat de storing aan het begin van de avond is opgelost."

Opnieuw opstarten

Zolang er nog problemen zijn, wordt klanten afgeraden hun apparatuur opnieuw op te starten, omdat dit ervoor kan zorgen dat televisie en vaste telefonie ook problemen krijgen.

Het is voor klanten wel mogelijk om Video on Demand via ziggogo.tv of de app te gebruiken.

Of klanten een compensatie krijgen, daar wilde Ziggo nog niet op ingaan.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.