Schiphol gaat chatten, sluit alle infobalies
Vraagje wanneer je op de luchthaven staat? Nu kan je nog bij een van de zeven informatiebalies op Schiphol terecht, maar daar gaat verandering in komen.
Vanaf volgend jaar sluiten de balies in de terminals. Reizigers kunnen dan 24 uur per dag contact opnemen met een medewerker via telefoon, whatsapp en chat.
Minder reizigers
De luchthaven zegt dat uit onderzoek bleek dat reizigers minder aan de balie kwamen en meer informatie online opzoeken, via chats bijvoorbeeld.
Er zullen ook zestien ‘selfservicepunten’ komen in de terminals, waar informatie opgezocht kan worden. Ook kan er worden ge(video)chat met medewerkers. Wie toch echt in real life hulp verzoekt, zou een Schipholmedewerker aan zijn of haar jasje kunnen trekken.
Banen op de tocht
Bij de balies werken zo’n zestig mensen. Schiphol overlegt met de werkgever van de inlichtingenmedewerkers over een andere baan.