Bijna verdubbeling in klachten PostNL
Er zijn veel meer klachten bij de Consumentenbond binnengekomen over de pakketbezorging van PostNL. Waren er in 2017 nog 1374 klachten, staat de teller nu al op 2031. En dat terwijl het jaar nog niet eens voorbij is.
Maar liefst 86 procent van de bijna 4000 klanten zou niet tevreden zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. Dat blijkt uit een onderzoek van het tv-programma Kassa. Volgens Joyce Donat van de Consumentenbond is dat een opvallend hoog percentage. „PostNL moet daar echt heel wat verbeteren."
Consumenten zouden pakketten op de gekste plaatsen aantreffen, zoals een kliko bijvoorbeeld. Ook zouden pakketbezorgers zelf handtekeningen zetten op aangetekende poststukken, zegt het tv-programma. En worden er niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid, terwijl de consument gewoon thuis is.
Op social media uiten consumenten hun frustratie over het bedrijf.
Pfff, ik wordt soms echt helemaal gek van #PostNL… volgens de mail: bezorging tussen 17:00 en 19:30. Om 12.00 is de bezorger hier. Waarom geef je uberhaubt een tijdvak als je er 5 uur naast gaat zitten??? pic.twitter.com/veHW4oGbcP
— Alex Kuiper (@NightWhistler) September 15, 2018
9 jarige koopt van zijn zakgeld een SD kaart en wacht dagen bij de brievenbus. Vandaag een lege opengescheurde enveloppe bezorgd. Reactie van @PostNL : dan had hij maar verzekerd moeten laten versturen. #fail #postNL #zakgeld
— Myrthe Bruinzeel (@_spiritandsoul) September 18, 2018
Op de bezorg avond ( tussen 18:00 t/m 22:00 ) om 18:31 te horen krijgen dat je pakketje morgen pas komt. Verplicht thuis blijven op je vrije vrijdagavond en daar betaal je extra voor🤔. Bedankt #postnl
— Woutermartijn (@Wmhopmam) September 13, 2018
PostNL laat weten klachten serieus te nemen en gaat sancties opleggen bij bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen.