Pilsjas: mét koelvak, opener en zak voor borrelnoten
Een jas die iedereen zelf had willen bedenken, maar Dommelsch deed het: het Pilsjasje. Dit spijkerjack mét koelvak, bieropener en vakje voor bijvoorbeeld de borrelnootjes is in het leven geroepen om de bierliefhebber overal (en onderweg) van alle gemakken te voorzien.
Zo’n Pilsjas – ‘dit kekke jackie’ zouden ze in De Wereld Draait Door zeggen – zou wel het perfecte kledingstuk moeten zijn voor bijvoorbeeld een bvo’tje op de camping. Of is reuzehandig als je het komend weekend op festivals als Lowlands, Dutchvalley of het Vlaamse Pukkelpop staat.
Run op het jasje
Het woordje zou is bewust gekozen. We hadden op deze plaats graag willen laten weten waar je het bierjack kunt kopen, maar de oplage was beperkt en zelfs binnen 24 uur uitverkocht. „We hadden de run op ons jasje totaal niet verwacht en zijn positief verrast”, zegt een woordvoerder van Dommelsch. „We bekijken momenteel de mogelijkheden op een eventueel vervolg.”
De must-have voor deze zomer, zo noemde het eeuwenoude biermerk het Pilsjasje zelf. Door de run op het handige kledingstuk hebben kopers nu eerder een uniek exemplaar aangetrokken. Deze geluksvogels hebben in elk geval een jas met alle basics die nodig zijn om te genieten van een koud pilsje, met of zonder alcohol; en ongetwijfeld een hoop jaloerse vrienden. Voor drie tientjes hebben zij het unisex-ontwerp op de kop getikt.
Populairste bier
De gedachte achter het Pilsjasje was een ‘ode’ aan het gewone biertje, dat onder de Nederlandse bierdrinker ondanks het stijgende aanbod van speciaalbieren het populairst blijft. Maar ook alcoholvrije bierdrinkers kunnen het Pilsjasje met trots dragen, vindt Dommelsch. „Het assortiment is onlangs uitgebreid met een 0.0%-variant. Dat maakt het Pilsjasje draagbaar voor iedereen.”
Lekker normaal doen
Voor wie bovenstaande video over de Pilsjas net iets te snel ging: je ziet er trends van de afgelopen tijd in voorbijflitsen, van selfiesticks tot drones. Dommelsch geeft met het filmpje een vette knipoog naar hipstermoderniteiten. Het moraal van de video: gewoon lekker normaal blijven doen.
„Ons biermerk is er voor de trouwe bierliefhebbers, 18+, die als het om pils gaat niet te ingewikkeld willen doen”, stelt Dommelsch. „Het authentieke pilsje is – zoals gezegd – nog altijd het meest populair.”