Kiekje op Instagram: outfit bestellen en retourneren
Heel veel kleding bestellen, dertig foto’s maken in je nieuwe outfit en alles vervolgens weer terugsturen: het gebeurt steeds vaker.
#ootd
De hashtag #ootd (staat voor: ‘outfit of the day’) wordt ontzettend veel gebruikt op het platform Instagram. Je laat aan je volgers zien wat je die dag aanhebt en de likes stromen binnen. De druk om steeds weer nieuwe kleding te laten zien, is daarom ook hoog.
Uit een rondvraag van Barclaycard bij meer dan 2.000 Britten blijkt dat één op de tien hun prijskaartje aan het kledingstuk laat hangen, bij het maken van een foto. Vooral mannen en vrouwen tussen de 35 en 44 jaar maken zich hier schuldig aan, schrijft The Independent.
„Het is interessant om te zien hoe sociale media de hele verkoopbusiness beïnvloedt”, aldus George Allardice van Barclaycard. „Retailers doen ook flink hun best om retours gemakkelijker te maken, omdat ze weten dat het belangrijk is voor hun klanten.”