YouTubers van Prankster op de Zuidas: F*ck Money
Sparen voor later? Dat kan altijd nog. Veel geld winnen? Nee, doe mij maar een mooie reis. Dat zijn gedachtes van de millennials, die volgens onderzoek van goededoelenloterij Raffld massaal een bucketlist hebben en reizen en avontuur veel belangrijker vinden dan geld. Woensdag kwam Metro met dat nieuws in diezelfde avond lieten de YouTubers van Prankster zien dat het inderdaad niet om een goed gevulde bankrekening gaat. Zij namen het kapitalisme op de hak en projecteerden de slogan ‘F*ck money, Make memories’ op verschillende gebouwen op de Amsterdamse Zuidas. De leden van Prankster staan erom bekend ver te gaan voor hun video’s. Hoe extremer, hoe beter. Het levert ze een vaste groep kijkers en ruim 800.000 subscribers op YouTube op.
Experience loterij
Raffld is de eerste loterij die in bijna 30 jaar de Nederlandse loterijmarkt uitbreidt. Deze eerste ‘experience loterij’ ter wereld, keert geen geld uit en richt zich uitsluitend op belevenissen voor millennials. Spelers krijgen elke week de kans om unieke ervaringen te winnen samen met hun vrienden terwijl ze geld inzamelen voor het goede doel. De helft van de prijs van een lot gaat naar een van de vier aangesloten (of alle) goede doelen, die de deelnemer zelf kiest.
Ballonvlucht en kameelrit
Raffld liet door Ruigrok NetPanel onderzoek uitvoeren onder ruim duizend Nederlanders tussen de 22 en 36 jaar. Uit dit onderzoek kwam zoals gezegd naar voren dat ervaringen er bij deze generatie meer toe doen dan geld. Millennials hebben massaal een bucketlist en hebben reizen en avontuur hoog op hun lijstje staan. Vooral (verre) reizen zijn populair.
Raffld verloot iedere week belevenissen in verschillende categorieën, zoals ‘recharge break’, ‘city all access’ en ‘bucketlist tickets’. In het prijzenpakket vinden deelnemers onder meer; walvissen en dolfijnen spotten op een privéjacht in Tenerife, magische ballonvlucht en kameelrit in Marrakesh, ‘s werelds grootste technofeest in Zürich of ultiem ontspannen bij luxe yoga retreat op Ibiza.
Zelf een doel kiezen
Raffld-spelers krijgen elke week de kans om unieke ervaringen te winnen samen met hun vrienden terwijl ze geld inzamelen voor het goede doel. De helft van de prijs van een lot gaat naar een van de vier aangesloten (of alle) goede doelen, die de deelnemer zelf kiest. Raffld is onderdeel van Lottovate, die spelers de digitale loterijervaring laat herontdekken en daarmee meer geld voor goede doelen bijeen brengt.
De trekking van Raffld vindt elke week plaats op vrijdag om 19.00 uur en meespelen gebeurt via de app.