Stedentrip moet nieuwe ambulancemedewerkers lokken
Niet vaak worden potentiële sollicitanten gelokt met een gratis stedentrip als ‘beloning’. Toch probeert de Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond met deze insteek nieuwe medewerkers te werven: ze komen namelijk ernstig personeel tekort.
Actie in de tent
“Gratis stedentrip met actie!”, luidt de campagneslogan van de AZRR. Met ‘actie’ wordt een ritje in de ambulance bedoeld: dat is namelijk de plek waar de sollicitant zijn of haar gesprek zal gaan voeren. Arie Wijten, directeur van de AZRR, vertelt tegen de Telegraaf dat dit de sollicitatie een beetje spannend moet maken. Daarnaast kan de potentiële ambulancemedewerker meteen de regio leren kennen. Als de kandidaat geschikt is wordt er meteen actie ondernomen in de vorm van een contract. Kan iemand meteen aan de bak? Dan volgt het citytripgedeelte in de vorm van een hotelovernachting in Rotterdam.
Ernstig tekort
Vier ambulances met verpleegkundigen worden ingezet om nieuwe ambulanceverpleegkundigen te werven. Belangstellenden mogen mee met een rit om te zien wat het werk precies inhoudt. Vorige zomer kwam het AZRR nog 35 ambulanceverpleegkundigen tekort. In totaal hebben we veertien mensen aangenomen, maar er zijn er net zoveel vertrokken", stelt Wijten.