Suitsupply schrikt van ophef over zoenende mannen
Het Nederlandse kledingbedrijf Suitsupply kreeg eerder al de nodige kritiek te verduren bij het uitbrengen van verschillende reclameposters. Na beschuldigingen van seksisme en racisme is het nu opnieuw raak. De poster voor de nieuwe campagne die het bedrijf onlangs uitbracht deed een hoop stof opwaaien.
Relevant
Op de poster van de nieuwe campagne zijn twee zoenende mannen te zien, gekleed in de pakken van Suitsupply. Oprichter Fokke de Jong zei tegen de NOS: „Je verwacht wel een reactie, maar de magnitude was best heftig. Dat mensen zo schrikken, bewijst dat het relevant is om te laten zien.”
Het van oorsprong Nederlandse kledingbedrijf is gevestigd in 24 verschillende landen en verloor wereldwijd duizenden volgers. De reacties op Twitter gaan van „walgelijk” en „smakeloos” tot „geweldig” en „prachtig.”
https://twitter.com/sapkoek_/status/966660275540815873
Kijk eens wat een prachtige advertentie. Ik ben @suitsupply gaan volgen. https://t.co/RvFAodIKEI
— 👨🏻💻Jan Paul (@janpaul) February 22, 2018
https://twitter.com/DeGroteJoost/status/966671210443571206
Steunen
Naast de enorme hoeveelheid aan negatieve reacties, zijn er ook een heleboel mensen lovend over de nieuwe campagne. Zo is het voor een aantal mensen juist een reden om het kledingbedrijf te gaan volgen en de boodschap van het bedrijf te omarmen en te steunen. Om hoeveel nieuwe volgers het gaat kan de Jong nog niet zeggen.