NOS shopt microfoon Hart van Nederland weg
Dat media onderling nog wel eens felle concurrenten van elkaar zijn, is een bekend feit. En dit is bij de actualiteitenrubrieken van de NPO en SBS6 niet anders. Het is altijd dringen geblazen met al die plopkappen tijdens het maken van nieuwsbeelden. Soms staat de ene verslaggever net even iets beter dan de ander. Wat was er nu aan de hand?
De NOS heeft beelden van een interview door Photoshop heen gehaald en het logo van Hart van Nederland uitgewist. Ook werd de plopkap van het staatsjournaal nét even iets prominenter in beeld gebracht. Hart van Nederland kon de actie van hun Hilversumse collega’s niet waarderen. Zij kaartten de beeldbewerking aan op Twitter en vroegen de NOS of ‘alles wel goed ging‘.
Gaat ie @NOS ? pic.twitter.com/dzIPQBhQGc
— Hart van Nederland (@HartvNL) February 1, 2018
Ophef?
Nadat de Photoshop-actie uitlekte, kreeg de NOS veel kritiek te verduren en gingen ze door het stof. Op de burelen van Hart van Nederland kon er inmiddels wel gelachen worden om de beeldbewerking. Het Journaal bood haar excuses aan en maakte speciaal voor Hart van Nederland een goedmaakplaatje. De commerciële actualiteitenrubriek reageerde met een hartje. En zo kwam alles toch nog goed.
Wij moesten eigenlijk niet lachen toen we het zagen. Sorry. Als goedmakertje een nieuw plaatje. pic.twitter.com/XZAyeTE35N
— NOS (@NOS) February 1, 2018
— Hart van Nederland (@HartvNL) February 1, 2018